• MKS72

Vilket kök i god kvalitet till rimligt pris?

Har ni tips på kök i god kvalitet till rimligt pris? Är Ikea bara billiga eller är deras kök också slitstarkt och hållfast? Andra tips på kök till ok pris till bra kvalitet?

• Svar på tråden Vilket kök i god kvalitet till rimligt pris?
  • Abbyss
    Vi köpte köksluckor (Applåd), bänkskivor, fläkt, mm från Ikea allt kostade bara 8200 kr och det blev jätte bra!.  Vi har köpt nya golv (2000 kr) och kakel från Bauhaus (1600 kr). Hela köket kostade oss under 15000 kr.
  • MKS72

Ok, men är det ett tag sedan? Jag är nyfiken att veta hur hållbart det är? Kan det jämföras med andra lite mer "kvalitetskök"? Vi ska ev inreda ett hus som vi tänkt bo länge i och vill verkligen att det ska hålla många år.

• sommar2001

Vi har tittat på ett Epoq kök, lite dyrare än Ikea. Alla vänner och bekanta har ju Ikea kök och då är det roligare att inte ha samma kök som alla andra.
    De som jag vet har detta kök är nöjda.

• Idun

Vi ritade kök på Ballingslöv- sen sa han åt oss att köpa på Ikea. Han tyckte att det var bra mycket mer prisvärt för oss som båda var studenter. 

Fast skulle jag bygga kök i ett hus där jag skulle bo hela livet skulle jag nog vilja ha ett mer platsbyggt och gediget som går att renovera- typ måla om och så.  
  • Minirai

vi har ikea-kök och är supernöjda. kan dock inte säga hur länge det kommer att hålla eftersom vi precis renoverat men jag har hört att vissa bolag gör bara själva luckorna sen är det i alla fall ikea-stomar.

vi resonerade att vi köper ett kök från ikea. om vi sen blir trött på det så kan vi byta istället för att vara låst vid något bara för att det var dyrt. kanske inte alls vad vi gillar om 10 år.

har också några år med småbarn framöver oss. vill inte få hjärtat i halsgropen varje gång de kör gåvagnen rakt in i skåpluckorna för att köket var så dyrt. märken och skavanker tror jag det blir oavsett tillverkare.

finns mycket roligare saker att lägga pengar på än ett kök.

lycka till med valet och att de i slutändan blir ett resultat ni känner er nöjda med!

• Juno

Vårt IKEA-kök fyller 10 år i sommar och har inga skavanker som man kan skylla på tillverkaren. Rester av klistermärken på lådfronterna är knappast IKEAs fel Annars har allt hållt utmärkt. Nu skavi tapetsera om och lägga nytt golv, men är nöjda med köket och luckorna och tänker inte byta ut det nu.

Svar på tråden Vilket kök i god kvalitet till rimligt pris?