• Selma81

Diarré inför förlossning/en skitfråga =)

Jag är i vecka 38 + 2. Idag fick jag diarré, något jag inte haft på över 3 år.

Tydligen kan diarré vara ett tecken på att förlossning kan vara på gång eftersom att diarré i slutet på graviditeten troligen beror på en ökning av hormonet prostaglandin(ett hormon som används vid igångsättning).

Ni som fått diarré på slutet, hur långt efter diarrén kom eran bebis???

• Svar på tråden Diarré inför förlossning/en skitfråga =)
  • Klara69

Jag fick det. Skulle nog säga att det tog knappa 24 timmar, sen kom bebisen Lycka till!!

• Selma81

Yes!!!!! Precis vad jag ville höra!!! =D=D

• lill linda 82

jag har haft det en vecka nu och sjukt onda regelbundna förvärkar hela nätterna o dagarna o ingen bäbis än...

Mamma till Steven 050525, Stella 060816, LillTösen BF 8Mars
  • lill linda 82

kan ju också tillägga att jag springer på toa med diarre 4-5 ggr/dag numer... har aldrig varit med om detta innan.

Mamma till Steven 050525, Stella 060816, LillTösen BF 8Mars
  • Miss Skellington

Första grav. började magen rensa sig i samband med att värkarna startade. 11h senare var hon ute. Denna gången fick jag ett falsklarm för en dryg vecka sen. Några timmar efter dålig mage satte värkarna igång med 2-4 min mellanrum. Efter 5 timmar med kraftiga, regelbundna värkar slutade de helt abrupt och jag var bara öppen 1cm. Helskumt. De upptäckte dock att bebisen låg i säte så helt onödig var inte den trippen till förlossningen iallafall... Men jag börjar bli lite otålig nu.

• ladysoul77

Jag har varit lös i magen i över en vecka, vilket jag inte varit under hela graviditeten pga av järntabletterna.. Men ingen bebis än.. Går in i v.39 i morgon. Har också hört att det är ett förlossningstecken.

• Selma81

Jag har fortfarande inga andra känningar än förvärkar och lite mer diarré, så jäkla typiskt när man börjar tro att det är på gång, men, men, bebisen kommer väl när den kommer.... =)

• lelle1

Inom 24 timmar med båda...

• Selma81
    lelle1 skrev 2010-02-22 22:19:16 följande:
    Inom 24 timmar med båda...
    Kanske jag inte ska ge upp än då, det har trots allt bara gått 8 timmar.... =)
Svar på tråden Diarré inför förlossning/en skitfråga =)