• fendt87

    Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

    Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

  • Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • Maskrosungen

    Wow todelido! Grattis till ditt plus! Så himla härligt.
    Själv har jag inte vågat testa ännu men snart är det väl dags! Var BIM i dag. Har nu också fått svamp (tror jag) i underlivet... mindre roligt....

  • Todelido
    Maskrosungen skrev 2010-02-23 03:38:20 följande:
    Wow todelido! Grattis till ditt plus! Så himla härligt.Själv har jag inte vågat testa ännu men snart är det väl dags! Var BIM i dag. Har nu också fått svamp (tror jag) i underlivet... mindre roligt....

    Tack tack!!!


    Känns det som att det är nått på gång? Hur länge tänkte du vänta med att testa? Jag tog faktiskt mitt test på BIM -1, mest för att ägglossningstestet visade super starkt och det kändes som att nått var på gång...

  • fendt87

    hej tjejer!

    måste "erkänna" en sak. jag har hållit mig ifrån tråden lite medvetet.
    jag är gravid och har vetat om det ett tag. plussade 30 januari, men eftersom ni vet hur "bra" mina ägglossningar och hela baletten är, så vet vi inte vilken vecka jag är i. vi skulle åkt in till sjukhuset igår och gjort ett tidigt ultraljud, men på förmiddagen ringde de och ställde in, barnmorskan var sjuk.
    så nu fick vi en ny tid på måndag (min födelsedag) för att kolla läget.

    jag har inte velat "säga" något innan vi vetat att allt såg okej ut, men nu kan jag inte hålla mig längre! blev så ledsen när de ringde och ställde in, vi har de ju verkligen längtat efter att få se om det är något där inne.
    men vi har räknat lite på det och eftersom man inte kan plussa förrän ungefär två veckor efter ägglossning, och jag tog ett test (eller snarare sex stycken) 30 januari (för att jag nästan svimmade på en fest), så borde jag vara i minst vecka 6 eller nåt sånt. men det kan ju lika väl vara längre, vi har ingen aning.
    så nu snurrar tusen tankar och allt känns så klart jättebra med graviditeten, men samtidigt tänker jag på er som får kämpa vidare, och jag önskar att jag kunde göra något för er!

    jag var till och med så kvar i mina gamla tankebanor om barn att jag kom på mig själv med att sitta och "tycka illa om" en annan tjej på en middag för att hon var gravid och hade en liten mage. men så kom jag att tänka på min lilla hemlis, men gamla vanor ni vet...
    men men, allt kan ju gå åt skogen när som helst, så vi försöker ta en dag i taget. vi har iallafall berättat för våra föräldrar och en del syskon.
    så nu vet ni, jag har känt mig så hemsk som inte berättat innan, som att jag ljugit för er, men jag ville veta lite mer innan jag skrev något.

    jag hoppas verkligen att det går vägen för er och ett grattis till todelido!
    kram, jag tänker på er alla ska ni veta.

  • humlan1234

    Men Fendt, det är ju fantastiska nyheter! Grattis! Hur sjutton har du kunnat hålla dig i nästan en månad med att berätta? Det hade jag aldrig klarat.

  • fendt87
    humlan1234 skrev 2010-02-24 17:39:49 följande:
    Men Fendt, det är ju fantastiska nyheter! Grattis! Hur sjutton har du kunnat hålla dig i nästan en månad med att berätta? Det hade jag aldrig klarat.
    hej!

    tack, ja det är ju fantastiska nyheter, jag vet :)
    har varit skitjobbigt att ljuga/inte säga något, men efter ultraljudet berättar vi kanske för fler, är ju så sjukt nojig att något ska hända. nästan så att jag och sambon resonerar som såhär att "eftersom inget annat har funkat innan, varför skulle detta gå vägen?".
    hemskt, jag vet, men så känns det ibland.
    kram!
  • fendt87
    fendt87 skrev 2010-02-24 17:32:23 följande:
    men vi har räknat lite på det och eftersom man inte kan plussa förrän ungefär två veckor efter ägglossning, och jag tog ett test (eller snarare sex stycken) 30 januari (för att jag nästan svimmade på en fest), så borde jag vara i minst vecka 6 eller nåt sånt.
    haha, var är min hjärna? menar såklart att jag nog är i minst vecka 8, om man räknar att man plussar i vecka 4.
  • FiaLotta

    Grattis Fendt! Det är ju underbart. Skönt att se att det rör på sig o fler blir gravida det ger ju oss andra hopp också. Hoppas att det går bra på ultraljudet. Jag är jätteglad för er skull! Kram!!

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3