• Ung kvinna

Promenad= få igång förlossningen?

Hej!
    Jag är i v.37 nu (36+4)

Jag och min sambo längtar nåt så otroligt efter att förlossningen ska sätta igång och att bebisen ska komma! Allt här hemma är ju fixat och klart. =)

Ökar chanserna att förlossningen sätts igång om vi går promenader nu? (typ att slemmisen går/vattnet går eller liknande)
    Eller är det för tidigt?

Det kanske är en dum fråga, men vi längtar så mycket!

• Svar på tråden Promenad= få igång förlossningen?
  • Ung kvinna

Ska även tillägga att jag har mensvärksliknande värk varje dag. Även på nätterna och den blir starkare för varje dag.

• Skusan

Inget du gör kan sätta igång förlossningen. Tråkigt men sant. Det är helt styrt av hormoner från bebisen som signalerar att den är klar... Sen om du har tjuvstartat fast du inte vet det och sen springer i trappor en hel dag och det kör igång, då tror man ju att det va det som satte igång det.

Men jag tycker att du ska lugna dig lite till, bebisen har det bäst i din mage ett tag till! Varmt och gött...

• GosCatrin

Förlossningen kommer igång när barnet är moget att komma ut. Ibland får man barn för tidigt och jag vet inte varför.. Men barnet stannar av någon anledning oftast kvar tills det är moget, hur mycket man än vill att det ska komma ut.

Din värk kan vara sammandragningar som kroppen övar sig inför en kommande förlossning..
    Men jag tror inte att förlossningen kommer sätta igång av att promenera...

Lycka till vännen...

• Ung kvinna

Ja, vi får helt enkelt vänta... Men man blir ju så ivrig!

Men angående förvärkarna då?
    Betyder det nånting att man har förvärkar?

• S0lstråle

Jag tänker ta det säkra före det osäkra och promenera som en galning när det börjar närma sig bf!!

• linhen

Tyvärr alltså.... Jag testade allt! Promenader, trappor, fönsterputsning, skratta till roliga filmer, sex - you name it men det gick inte...

Olle kom ut på 42+1 alltså dryga två veckor efter beräknat, hoppas att du inte behöver vänta så länge!

Lycka till!

• Skusan

Sassan, jag vet att man är otålig, men som linhen skriver, inget hjälper om bebin iaf inte vill ut Så spara krafterna till förlossningen ist för att springa av dom i en massa promenixer..

• Skusan

TS förvärkarna betyder bara som GosCatrin skrev, att livmodern tränar inför förlossningen. Men man kan ju aldrig säga aldrig, det kan ju övergå i värkar som gör nytta!

• Cinderellla

Är på bf+3 idag o promenerar som en galning *skratt* Ökar ju en del förvärkar iaf.. Samtidigt så är det skönt att komma ut o rensa skallen... Men tror inte på att det ska hjälpa.

• GosCatrin

Jag har inte kunnat promenera för min foglossning.. Men de sista veckorna när bebis lagt sig så långt ned har jag kunnat börja röra mig.. vilket jag tackar "gud" för...
    Jag går varje dag numera, men känner inte en sekund att kroppen kommer att sätta igång...
    Jag tror som Skusan, att om det sätter igång när man håller på o springer upp o ner i trappor eller har maraton utanför BB, så är det för att det är dags...

Men sista tiden kan vara kämpig att vänta.. tror jag... tsss.. själv så hoppas jag det dröjer ett par veckor..

//Catrin v.39+1
Svar på tråden Promenad= få igång förlossningen?