trä på en body, hur?
Har sett att ni mammor/pappor där ute gör olika.
Hur trän ni på er bebis hans/hennes body?
från huvudet och ner eller från fötterna och upp
själv brukar jag variera mej :)
Har sett att ni mammor/pappor där ute gör olika.
Hur trän ni på er bebis hans/hennes body?
från huvudet och ner eller från fötterna och upp
själv brukar jag variera mej :)
över huvudet, arm, arm, ner över kroppen.
knäpp.
voila!
Gör nog som Pingla med åsikt! Det är alldeles för krånligt att dra på en body nerifrån enligt min ringa mening...
Från huvudet och ner, annars tycker jag att det blir krångligt med armarna + att Olivia tycker att det går bra och blir inte arg.
Från huvudet och ner. Har aldrigt tänkt på att man skulle kunna göra tvärt om. Många bodys är nog lite för smala i halsen för att det ska gå att ta på den nedifrån också. I alla fall om man har en lite rund och go baby .
Beror på bodyn. Om den är tight i halsen har jag på den över huvudet, men om den är töjbar tar jag den nerifrån.
har aldrig tänkt på att dra på den nerifrån, utan sätter alltid på den uppifrån.
Vill gärna utveckla detta, om inte TS tar illa upp.
Sätter ni även på tröjor nerifrån?
bubben04: nej det gör vi inte. :)
började ta på den underifrån, när min son va nyfödd och framåt, alltså i början av sommaren och då räckte det med bara en body. och ingen tröja över.
när ändå bodyn va så stor så tog vi på den underifrån för att slippa dra den över huvudet, då min son inte gillar det. vem gillar det egentligen?
nu tar vi den oftast över huvudet om den inte är förstor :)
När dottern var nyfödd tog vi alltid på nerifrån för hon hatade att få nåt över huvudet. Nu tar vi alltid på uppifrån .
JAg tar på den uppifrån.
uppifrån. "rynkar ihop den till en ring med halshål i mitten, lägger ringen under bakhuvudet och lyfter bodyn över huvudet, atlltså jag trär/drad inte på den... (förstod ni?)
Ja, det blir ju krångligare att dra nerifrån. Speciellt om barnet är lite större
Över huvudet, har alltid gjort det.
Över huvudet, tanken har inte ens slagit mig att man kan göra annorlunda. Däremot började min sambo försöka krångla in armarna först, och sen huvudet när killen var nyfödd..haha, gick sådär faktiskt.
uppifrån, har alltid gjort.
Uppifrån!!
trär alltid på uppifrån och passar på att leka "titt-ut" - då blir det roligt tycker min lilla tjej som snart är 6 mån
är det en "hel" body med armar OCH ben så börjar jag nerifrån annars så drar jag den över huvudet!!!
Uppifrån..!
Jagknälar oxå ihop den så det man tar över huvudet går på knappt en sekund så lillan hann knappt reagera när hon var så liten..!