• Lathundarna

Skulle du köpa hund från Vovve.net?

Inspirerad av en annan tråd här och tänkte kolla av om det är mer eller mindre fördomar om Vovves annonstorg jämfört med hur det ser ut mot Blocket.

Diskutera gärna, men håll det rumsrent och över dagisnivå {#lang_emotions_dreamer}
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa hund från Vovve.net?
  • hmcc

Den är ju skitbra, renras med stamtavla, renras utan stamtavla och blandras...är man på jakt efter nåt kan man undvika 2 av dom...

• MaNiMi

Ja, var man får reda på att hundarna finns spelar mindre roll, viktigast är ju hos VEM de finns..å där finns nog alla typer representerade oavsett val av annonsplats.
    Och detta gäller ju oavsett om man köper reggad hund, oreggad enrasig, eller blandad kompott.

• CarlHerman

Ja det skulle jag kunna men det är inte första stället jag kollar på om vi skulle vara ute efter en till hund.

• hundpuss

Återigen, ja men om hunden i fråga säljs av en seriös SKK-reggad uppfödare.

• mamman1

Jag har gjort det... och hunden är av väldigt bra stam och behövde omplaceras. Jag ser inget fel i det så länge affären sköts som det skall. Samma med Blocket. En hund ska ha riktiga papper och vara veterinärbesiktigad mm

Det är inte så lätt att få kontakt alla gånger med en uppfödare samt att de själva vänder sig till olika annonssidor med sina valpar.

• Drakfisk

Vovve är ju inte direkt en sida som kryllar av folk som kan hundar, så mitt svar är nej.
    Finns betydligt bättre hundforum än Vovve, dock har dessa ingen annonsdel.

När jag är i hundköpartankar kollar jag rasklubbens sidor, går in på olika uppfödares sidor osv. Är inte intresserad av annonser på Vovve, blocket eller andra sidor. Ska jag köpa en hund ska det vara en hund från bra linjer, och dessa brukar inte behöva annonsering i speciellt stor utsträckning, det räcker bra med djungeltelegrafen

• nobilis
    Drakfisk skrev 2010-02-23 21:06:48 följande:
    Vovve är ju inte direkt en sida som kryllar av folk som kan hundar, så mitt svar är nej.
    Vaaaaa ??
    När jag läser där inne är ju alla såååå superduktiga på att träna/fostra och förstå sig på hundar så man bara baxnar. jag menar de kan ju sitta där och tala om vad alla andra mer eller mindre kända instruktörer och hundtränare gör för fel. Och så har jag fått lära mig att man ALDRIG någonsin fårt bli arg, trött irriterad eller förbannad på sin hund.
    Skulle du  kunna rekomendera bättre forum där man faktiskt kan få hjälp med sin hund vid behov, utan att bli idiotförklarad A la Vovve ?
  • Drakfisk
    nobilis skrev 2010-02-25 09:42:42 följande:
    På vovve hänger en hel del folk som tyvärr inte befinner sig i den "bättre änden av Gauss-kurvan över befolkningens intelligens" Ja det finns trevliga och smarta människor där också, men många är självgoda besserwissers som lärt sig allt de kan genom att se på tv.

Forum att rekommendera:
    http://www.aktivhund.se/

eller
    http://www.alltomhundar.com/hundforum/
    (detta är kanske bäst om man är nybörjare och behöver råd. Forumet är dessutom mer överskådligt än Vovves myrbo med trådsvar som inte överhuvudtaget har någon kronologisk ordning).
  • nobilis

Tack för länkarna.
    Och skönt att läsa att det inte är bara jag som har svårt att hänga med i vovve trådarna.

Svar på tråden Skulle du köpa hund från Vovve.net?