• Rockis

Flyga med förkyld 6-månaders?

På onsdag ska vi flyga till Skottland för att hälsa på sambons familj första gången sen Ben föddes. Nu är Ben jätteförkyld. Han verkar inte så störd över det i övrigt, men när man flyger kan det ju göra ont i öronen även om man inte är förkyld.
    Vad hade ni gjort? Gett näsdropppar och hoppats på det bästa?

• Svar på tråden Flyga med förkyld 6-månaders?
  • Pingla med en åsikt

nässpray och upprätt läge - helst samtidigt suga på något: t ex nappflaska.

• Marängswiss

Jag flög med min son när han var tre manader och dunderförkyld. Jag hade visat honom för läkaren och fatt klartecken först...Om han grater och har ont vid starten, ge honom alvedon inför landningen (i god tid innan sa det verkar) Landningen är nämligen mycket värre än starten. Min lille kille reagerade dock inte alls!

• Bravo

Jag hade inte flugit med en förkyld 6 månaders eller ens flugit själv om jag var förkyld. Nu menar jag tät i näsan och i bihålorna och inte vanlig snuva eller hosta.
    Men om du väljer att flyga så se till att ge honom nässpray redan kvällen innan och på morgonen innan flyget går.

Lycka till

• Bravo

Glömde... Givetvis som Pinlga skriver ge honom nåt att suga på eller dricka...

• mammatilltindra

Vi flög med Tindra när hon var förkyld/sjuk då hon var 6 månader. Jag ammade vid en start/landning men inte vid den andra och hon hade inte ont. Jag märkte ingen skillnad på henne från den flygningen då hon var frisk.

Jag hade flugit om jag var du. Som andra sagt: näsdroppar/koksaltlösning och amning/flaska. Trevlig flygfärd

• Flygaren

Klart att du kan flyga. Håller med ovanstående. Nässpray o nappflaska, eller nåt så kommer det gå jättebra. Lycka till o trevlig resa!

• Rockis

Har bunkrat upp med näsdroppar o koksaltlösning o alvedon nu. Han mår lite bättre nu på kvällen, så har vi tur frisknar han till till på onsdag kväll.
    Tack för tipsen
    C

• flugfiskaren

Självklart skall du flyga. Nu är ju jag inte en mamma, men att amma vid start och landning eller använda flaska tycker jag nog man skall göra oavsett förkylning eller inte då barn inte kan tryckutjämna som vi vuxna kan. När jag flög med vår son då han var 2 1/2 så fick han godis och tugga på vid start och landning, han kände av trycket i öronen ändå.

Svar på tråden Flyga med förkyld 6-månaders?