v. 34 - hur mår du?
Hej
Jag är nu i v. 34.
Gravid med andra barnet...
Tror mig att slemmisen har gått o börjat oroa mig för det men det behöver tydligen inte betyda ngt o den kan återbildas.
Ska på ett extra ultraljud imorgon pg a. förstorade njurbäcken hos bebben o se om det ser bättre ut. hoppas det men man oroar ju sig hela tiden för ngt..
Nu har jag oxå haft diarré i flera dagar så jag vet inte om det e ngt man ätit eller inte...
Sen helt plötsligt har jag börjat få kräkkänslor... Har inte kräkt ngt under grav. men idag var det nära.. Kan man börja må dåligt i slutet istället?
Sen var vi på en föräldrarkurs idag... Kul med lite uppdaterad info... fast det var svårt att sitta still. Har förvärkar ofta verkar det som... BM på kursen sa att omföderskor brukar ha det...
Hur mår ni andra då???
Hoppas bra i alla fall...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:56
Måste tilläga att magen verkar ha sjunkit ner på ngt sätt.. Är detta normalt?
Under min förra grav så hade min navel "knuffats" utåt av livmodern redan i 6:e månaden men nu är den fortfarande ingående... Nja, ska sluta oroa mig...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-23 22:24
Idag var på UL igen då för att kolla de förstorade njurbäcken... Båda är fortfarande stora. en 7,5 o den andra 8,4 mm...
Jag kommer troligen ligga kvar på sjukhuset i minst 2 dagar när jag väll fött för att de ska kolla sen med ultraljud om de blivit mindre när bebisen börjat kissa sen...
Allt annat verkar ju bra så hon sa att jag inte ska oroa mig men det är svårt. Om de fortfarande är förstorade så får bebisen antibiotika för att förhindra framtida urinvägsinfenktioner...
Nu har jag haft lite förvärkar tror jag i över en timme oxå som inte släpper.. har duschat men samma sak..
Ska avvakta lite till..
Till råga på allt är 3 åringen sjuk. Har feber o hostar, stackarn... Så det har blivit dubbel oro under dagen.. kanske återspeglar sig detta nu i förvärkarna.. vem vet...
I alla fall kollade BM oxå tillväxten o vi ligger på normalkurvan så det är bra det oxå...
. H*n får gärna komma ut snart så vi slipper vänta så länge till!