svärmor
Har en son på 1 år och vi brukar hälsa på hans farmor och farfar.
Problemet är att farmorn försöker fostra vår son på ett sätt jag verkligen inte tycker är okej.
Ett exempel: det ligger tidningar på tv bordet, sonen står vid bordet och börjar pilla på tidningarna hans mormor sitter i soffan och säger Nej (barnets namn) hon gör det några gånger men pojken förstår inte och tar en tidning bara håller i den då hoppar hon upp fort som bara den, rusar dit och sliter tidningen ur hans hand och slänger tillbaka den häftigt på bordet där den låg så det smäller. hon verka ganska aggresiv och uppjagad när hon gjorde detta, jag själv satt en bit ifrån och var helt mållös, men som tur var sa iaf pojkens pappa till henne (hennes son) att hon inte behöver skrämma honom med ganska bestämd ton.
Vet inte men känns liksom inte riktigt bra, kan hon bete sig så när vi sitter brevid hur är hon då när vi inte är där de få gångerna hon är barnvakt. min oro grundar väl sig i att hon slog alla sina barn som små 2-5 år gammla, en del av uppfostran tydligen tyckte hon, hon vet inte om att jag vet det, men min karl har berättat för mig.
Hon säger ofta hur jag ska göra och säga till sonen för att uppfostra, vilket jag inte tycker är min stil. min son lyssnar på mig fast jag inte skriker på honom, om man skriker hela tiden så slutar väl barn lyssna tillslut. jag tycker hon kan hålla sig lite i bakgrunden och låta mig och pappan sköta uppfostran hon har ju redan fostrat fyra barn.
vet inte hur jag ska göra, ska jag be min karl prata med sin mamma eller ska jag vänta tills det händer något igen och säga ifrån?