Läkaren sa till mig också att hon trodde det var IBS. Efter jag tagit bort cellförändingar o trodde jag skulle dö fick jag dagligen ont i magen (konstigt??) och trodde det hade med operationen att göra. Hon sa stressmage, IBS och att jag skulle göra allt för att slappna av: yoga, spikmatta, avslappningsband, massage, sluta grubbla. Nu har det gått ett par år och jag har inte lika ont men är lätt nervös för saker, då bajsar jag mycket. Har däremot skitsvårt att gå på toa efter frukosten, har alltid lite bråttom för jag är så morgontrött och går redan upp 5.30. Har jag inte en kvart att bara sitta och gå på toa då hinner jag inte, magen låser sig direkt. Sen får jag hålla mig, kan inte gå på toa om det är kö eller så, eller massa folk på jobbet. Jobbigt! Helgerna är min bästa vän..
Jag dricker en shot actimel dagligen, tycker det känns bra, blir typ aldrig förkyld! (peppar peppar..). Sen förösker jag verkligen att ta en time-out och blunda, andas och slappna av om det är mycket. Jag har även börjat gå på akupunktur med avlsappningsfokus på mottagningen. Det har lärt mig att stänga ute lite ljud och kunna slappna av inifrån... Men jag tror jag hade fått samma effekt av såna där cd man kan köpa med övningar. Spikmatta är rätt skönt också. Massage är ju rätt dyrt..