• Trillan76

Anna Skipper detoxkur start idag!

IDAG tog jag steget och startade min detoxkur! Efter mycket ångest för min tjocka mage och allt skräp som jag ätit i åratal tog jag beslutet efter noga övervägande igårkväll. Idag kl 07.10 drack jag min första kurdrink. Mitt mål är att gå ner ca 10 kg men framförallt bli av med min pösmage som många ffr tror att den fylls ut med en bebis. Men det var längesen, 3 år sedan som den kom ut, så det är ju inte de som fyller ut den utan bara fettringarna runt min mage.

Så nu är det hårda tag. Ingen läsk, godis, onödig mat som man ändå kan leva utan. Jag måste göra det och fullfölja till mitt mål. Behöver allas stöd, förutom min bästa vän och min man, så jag inte faller för alla frestelser som finns på matbordet och kylen!

drink 1: check!

• Svar på tråden Anna Skipper detoxkur start idag!
  • lunkentuss

sitter också här med min dietfrukost ^^ =) Är inne på dag 42 idag =)
    Lycka till! Glöm inte att ordna med nyttiga mellanmål så det finns hemma, för jag kan tänka mig att man snabbt blir ganska hungrig/sugen av att bara ta en drink till frukost. Så du inte känner dig frestad o knapra i dig nåt annat d¨ligt alltså =)

• hemlig02

Vad innebär Anna Skippers detoxkur?!

• Trillan76

himmelsflickan: vilken kur kör du med? har du fått bra resultat under denna tiden som du "kurat"?
    för min del är det 5 drinkar om dagen. har lagt dom kl 7, 10, 13, 16, 19. däremellan ska man bara dricka vatten. måste vara stenhård denna första tiden och inte ta något annat. det som är bra är att man under 2 måltider kompletterar drinkarna med proteiner, fisk, kyckling, räkor, makrill, ägg. så jag går inte helt utan vanlig mat.

hemlig02: kolla gärna på www.annaskipper.se jag kör skippers viktkur!

• lunkentuss

Jag har gått ner 15 kg, men under dom här veckorna har jag "bara" gått ner 3 kg... Men så är jag inte längre överviktig, så det är ju inte så konstigt om det går sakta
    Har alltid ätit efter isodieten, fast inte varit så strikt med att det ska vara uppdelat med 33%, men haft det i grundtänket iaf.. O nu dom här 42 dagarna har jag kört på noggrannt med isodieten o användt mig av recept =)

Är själv inte så förtjust i "soppdieter/svältmetoder", anser att en diet ska man kunna köra livet ut för då är chansen att lyckas större. Men man märker ju vad som känns bäst o fungerar bäst för en själv :)

Med isodieten har jag aldrig behövt varas hungrig iaf Äter 5 ggr om dan o får totalt i mig 1600 kcal.

• Trillan76

Nu har jag tagit mig ignom 2 drinkar. Än så länge är det ok. Snart dags för lunch och ännu en drink.
    Tänk om det verkligen funkar!!!???

• Trillan76

Phu, då var denna dagen snart slut. 5 ddrinkar, 1 lunch med makrill i tomatsås och en middag med cajunkryddad kycklingfilé. Kände mig proppmätt efter kycklingen. Ska byta ut till imorgon och äta kyckling på dagen och lax på kvällen.
    Var och handla innan idag. Värsta utmaningen att bara gå förbi allt det goda... bröd, pålägg, juicer, kött, ost...åhhh ost...inte vanlig grevé och sådan utan västerbotten och parmesan....mmm...men jag ska stå ut. Måste bli av med pösmagen och tänka mer sunt.

Gonatt...

• P A K

Stackars dig som skall dricka de där drinkarna - provade ett tag men gav upp eftersom konsistensen var fruktansvärd. Hoppas du lyckas bättre än jag gjorde! Jag fann en annan väg som passar mig bättre...

• Trillan76

PAK: Kan inte riktigt fatta vad som hände på vägen. Jag och en vän köpte starpaketet men proteinpulvret räckte inte många dagar. Om man dricker 5 drinkar per dag så tar det snabbt slut. När vi kolla hur lång tid det tog att få en ny leverans så skulle vi få hålla upp med drinkarna 3-4 dagar och då försvinner ju poängen med en detoxkur! Nä, sicket trams.
    Håller med dig om konsistensen men mitt största problem var smaken. Gillar inte chokladsmak och då är det liksom inget hit att tvinga sig i det oavsett syfte.
    Vilken väg tog du istället? Jag funderar på att gå med i vv igen eller testa GI. Är desperat!!!!

• Vickie79

Jag är på en detoxkur hur man bara ska dricka vatten, samt äta mycket grönsaker och rotfrukter. Jag äter ochså några kapslar med örter som stärker kroppens avgiftningsorgan, särskilt njurarna, det funkar verkligen. Kapslarna heter Detox - Sahara och är köpt hos www.acaibar.se

Svar på tråden Anna Skipper detoxkur start idag!