• Wallmo

Hur hålla honom torr hela natten?

Har en liten kille på 1,5 år som kissar igenom sin blöja på natten. De nätterna som det inte händer sover han jättegott hela natten. Men oftast så blir både pyamas och lakan blött och han blir naturligtvis ledsen och orolig när man måste byta och bädda om mitt i natten. Har provat med en STOR blöja på natten men det känns som när den bli blöt så mister den alla passform och allt rinner vid sidan om. Vill jättegärna ha tips på nattblöjor som funkat för er...

• Svar på tråden Hur hålla honom torr hela natten?
  • Kulta17

Kanske du ska dra ner på vällingen på kvällen (om han dricker sådan) eller byta till något annat. Det är ju 220 ml som vill ut...

Vi hade också det problemet och gjorde som ni, bytte till större blöja. Men sedan drog vi ner på kvällsvällingen då den mest var för mys inte för matbehovet. Gjorde stor skillnad.

• anelia

Har också samma problem. Smart det där med vällingen =)
    De bästa blöjorna tycker jag trots allt är Papmers Baby dry.
    De håller i alla fall grabbarna torra de flesta nätterna.
    Lycka till!

• Wallmo

Har funderat på det där med vällingen. Men han är väldigt förtjust i den och han är en ängel att lägga med den. Han får vällingen i en hand, snutten längs med kinden och nappen i handen. När vällingen är slut så byter han till nappen och sen sover han....
    Han har börjat rata frukostgröten så jag vet inte vad jag ska ge honom istället för välling innan han ska sova så han håller sig mätt hela natten. Får väl fortsätta testa blöjmärken tills vi hittar ngt som funkar...

• Kulta17

Dra bara ner lite i början. Istället för 200 ml vätska, ta ca 150 ml. Kanske räcker för att han inte ska kissa så mycket under natten. Prova annars att sitta på pottan innan han går och lägger sig.

• Wallmo
    anelia skrev 2010-02-23 10:05:36 följande:
    Har också samma problem. Smart det där med vällingen =) De bästa blöjorna tycker jag trots allt är Papmers Baby dry. De håller i alla fall grabbarna torra de flesta nätterna. Lycka till!
    Provade Pampers inatt och den klarde hela natten! Hoppas det inte var en engångsföreteelse. Vet inte hur mycket det var i den eftersom min man bytte.
    Kulta17 skrev 2010-02-23 18:56:42 följande:
    Dra bara ner lite i början. Istället för 200 ml vätska, ta ca 150 ml. Kanske räcker för att han inte ska kissa så mycket under natten. Prova annars att sitta på pottan innan han går och lägger sig.
    Nu är han inne i  en äta-period. Han äter med än storebror som är 3 så jag vågar inte dra ner heller. Vill inte att han ska vakna av att han är hungrig istället.
Svar på tråden Hur hålla honom torr hela natten?