• Smihla

Malou Stella.

Hej allihopa. Nu vill jag ha ett råd. Jag fullkomligen älskar namnet Malou Stella och skulle vilja döpa mitt barn till det om jag får en dotter nu i Juli. Hon skulle heta Malou Stella, men tilltalsnamnet skulle nog bli Stella ändå tror jag (folk ids ju aldrig uttala ett långt eller tjorvigt namn.) Men: Hur mycket förknippas namnet med hon i unga mödrar (vet iofs bara hon som heter så), och spelar det någon roll, eller är det att härmas för mycket? Vad tycker ni gott folk?

Jenna
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-23 10:09
    Jag inser ju nu att jag aldrig får några svar med den rubriken ,haha. Kan man ändra eller lägga till i rubriken..? hmm..
  • Svar på tråden Malou Stella.
  • skogsgrodan

fint namn :)
    vem sa du?? aldrig hört talas om

• Smihla

Åh, bra att det finns någon som inte hört det :)  Det är en dansk tv serie som visats rätt mycket, där finns det en tjej som heter så.

Men ja, det är ett fint namn tycker jag..och det ser vackert ut i skrift :)

Jennan
  • Pixxiedust

Jag tänkte direkt på hon i unga mödrar när jag läste rubriken!! :D

• Smihla

Jag antar att alla gör det eftersom det är en ovanlig namn kombo...endast Malou eller Stella hade ju förknippats med andra. Jag tänker på Malou von...i nyhetsmorgon.

Men ska man bry sig, om några år kanske folk inte tänker på henne mer? Det var det jag ville ha råd om, ska jag skippa namnet pga det, eller ?

:)

• Pixxiedust
    Smihla skrev 2010-02-23 10:20:08 följande:
    Jag antar att alla gör det eftersom det är en ovanlig namn kombo...endast Malou eller Stella hade ju förknippats med andra. Jag tänker på Malou von...i nyhetsmorgon. Men ska man bry sig, om några år kanske folk inte tänker på henne mer? Det var det jag ville ha råd om, ska jag skippa namnet pga det, eller ?  :)
    Nej jag tkr du ska gå efter vad du själv känner. Strunta i vad andra tycker.
  • DenNamnbitne

Jag har inte heller hört talas om någon med det namnet. Som dubbelnamn tycker jag inte alls att det är en bra idé, det är ju två namn. Men Stella är fint som tilltalsnamn. Malou gillar jag inte så mycket. Lycka till!!!

• Smihla

Ja, det är ju det bästa, att strunta i andra åsiker, ändå vill man ha dem..och bryr sig..så typiskt :)

• Smihla

Dennamnbitne: Det är det jag gillar med namnet, att det egentligen inte alls passar ihop. Det blir vackert enligt mig, på nåt sätt :) Men jag håller med, Stella som namn i sig är finast och där kommer fokuset att hamna :)

• nelli08

Fint fast tycker i ordningen..
    Stella Malou..

• Smihla

Många verkar tycka att namnen är fina. Attans, jag borde ha kommit på det själv, innan tv serien ;)

Svar på tråden Malou Stella.