• Fannyy

partylite

Någon som säljer för partylite. Hur funkar det. Vad finns det för förtjänstmöjligheter?. Köper man något startpaket?vem sköter ev bokföring?

• Svar på tråden partylite
  • Supermamman71

Hej
     Du får ett startpaket som du sen förtjänar igenom din starvisning vid en försälning på 3500 kr.
    När du säljer ska de som köper betal dig direkt och när alla betalat så skickar du beställningen samt då dras de pengarna från ett autogiro.
    Så ingen bokförning.
    Man tjänar 20% av det man säljer för så man kan tjäna bra med pengar om man har mycket bokningar. Säljar man sen för ett visst belopp i månaden så får man en bonus på det med....

• Annbritt

Jobbar man som hobby/egen företagare eller är man anställd? Som hobby/egen måste du ju ha någon form av bokföring.

• Premismamma

Hur mycket är det man får tjäna innan man måste skatta på det. Är det HELA summan man skuttar på eller den summan man får själv?

Det var väl en ovanligt korkad fråga, men jag vet inte :)

• Annbritt

Du skattar på den vinst du gör.

• Denice01

Jag har själv jobbat med Partylite i 1år nu. Jag började me det som extrajobb och fick in ca. 8000 i månaden och nu har jag börjat utveckla min verksamhet och då stiger ju också "månadslönen". Om man säljer över 17.000 i månaden får man 5% i bonus på hela summan.  Och jag tror de var så att de första 15.000 är skattefria och räknas som hobbyverksamhet. Jag har ett dokument med information som jag kan skicka på mail om jag får din mail adress. Där finns inkomstkalkyler och all information om hur det rent praktiskt fungerar?

• trancequ01
    Fannyy skrev 2010-02-23 11:52:38 följande:
    Någon som säljer för partylite. Hur funkar det. Vad finns det för förtjänstmöjligheter?. Köper man något startpaket?vem sköter ev bokföring?

Hej!
    Jag jobbar heltid med hemförsäljning av heminredningsprodukter, spaprodukter och ljus från Partylite. Vet inte vilket företag du sökt hos men i detta företag är de helt gratis att testa. Hos oss tjänar man både pengar och man kan även arbeta sig till nya visningsprodukter som sen ytterliggare kan öka försäljningen. 
    Vi tjänar ungefär 1000kr vid varje tillfälle och en visning tar ca 3 timmar. Hur många visningar du sen har varje vecka och vilka dagar du vill ha dem bestämmer du ju själv sedan.
    Jag skickar gärna mer information till dig om du tycker det här låter mer intressant. Du kan maila mig: emma_johansson@11live.se

Svar på tråden partylite