• Anonym
    Äldre 23 Feb 11:55
    1370 visningar
    1 svar
    1
    1370

    Elevkanditat vid förlossing ?

    Jag har funderat på detta och undrar om du kan berätta fördelar och kanske nackdelar med att ha en sk. elev med under förlossning.. En barnmorskestudent så att säga..

    Först tänkte jag att jag vill ha så lite människor som möjligt med under förlossningen. Alltså bara barnmorskan, uska och min kille. Att jag absolut inte ville ha någon student. Men när jag talade med min barnmorska så sa hon också mycket fördelar med att faktiskt ha det.

    Om man är en sådan person som behöver och vill ha mycket peppning (som ja t.ex) så kan de vara jättebra med en elev. Dom är oftast väldigt engagerade och hjälper till att uppmuntra och stötta genom förlossningen.

    Vad har du för erfarenheter ?
    Är det många som har elever med under förlossningen?

    Tacksam för svar.
    Hälsningar D.

  • Svar på tråden Elevkanditat vid förlossing ?
  • Förlos­snings­pedago­gen
    Äldre 23 Feb 22:24
    #1

    Hej!

    Jag kan verkligen rekommendera att ha en barnmorskestudent med på förlossningen! De är ofta väldigt engagerade och inte minst närvarande hela tiden. Idag när många förlossningskliniker har svårt att erbjuda ett kontinuerligt stöd, kan det vara toppen att få det av studenten. En barnmorskestudent kan också ha mycket erfarenhet - det behöver vara med på minst femtio förlossningar innan de formellt får kalla sig för barnmorskor!

    Skriv in ert önskemål i er födsloplan eller berätta för personalen när ni kommer in.

    Lycka till!

    Anna

Svar på tråden Elevkanditat vid förlossing ?