• Ninni82

    Vi som går hos IVF Falun del 17

    Vi som går hos IVF Falun Del 16


    Här kommer version 17 av tråden för alla oss som går hos IVF-kliniken i Falun!!

    Här kan vi dela med oss, fråga om allt mellan himmel och jord och inte minst:

    Glädjas med varandra & stötta varandra när det behövs!!

    We are the Super IVF Girls!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-09 21:09
    Våran listtråd, skriv in er under rätt rubrik och flytta er sedan när ni går vidare till nästa steg i behandlingen:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49900154.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 19:45
    Tråden för oss som lyckats bli gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m50243117-1.htm...
    Ta en dag i taget
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-24 18:08

    Vi som går hos IVF Falun Del 17
    Här kommer version 17 av tråden för alla oss som går hos IVF-kliniken i Falun!!

    Här kan vi dela med oss, fråga om allt mellan himmel och jord och inte minst:

    Glädjas med varandra & stötta varandra när det behövs!!

    We are the Super IVF Girls!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-09 21:09
    Våran listtråd, skriv in er under rätt rubrik och flytta er sedan när ni går vidare till nästa steg i behandlingen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m50985321.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 19:45
    Tråden för oss som lyckats bli gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m50243117-1.htm...Ta en dag i taget www.familjeliv.se/Forum-11-261/m50985321.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-24 18:11
    Ny tråd ör dom som har lyckats att bli gravida med hjälp från Falun :)
    : www.familjeliv.se/Forum-11-354/m50243117.html
  • Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun del 17
  • Ninni82

    det skulle stå 17 på alla ställena men jag har ialf gjort en ny del å hoppas att alla vi kämpande gamla som nya IVF:are hittar hit ;) kram


    Ta en dag i taget
  • Anna8102
    Hej, nu passar jag äntligen in i den här tråden Efter ett möte med läkaren idag togs beslutet att gå igenom IVF med spraystart 5 mars...

    Allt känndes så overkligt när han förklarade hur allt går till och han visade hur jag ska ta sprutan, det kändes nästan som att det inte var jag som skulle gå igenom det här, att det va någon annan han förklarade för... konstigt... Så spraystart 5 mars och sprutstart 31 mars, prel ÄP 12 april el tidigast sa han, skulle få ett klart datum när jag ska göra VUL den 7 april.
    Allt är så rörigt nu tycker jag med datum hit och mediciner dit, men det ordnar sig
  • Snösport

    Hej! En fråga :


    Någon som tar/tagit Menopur?


    Jag ska börja ta högsta dosen 450 senare i veckan men ska väl ringa dem för jag fattar inte hur jag ska blanda 6 doser med bara en ampull? för i förklaringen står det ju att man högst ska blanda 3 doser...ska jag ta två sprutor eller blanda med två vätskeampuller. Får väl ringa och fråga men ngn som vet svaret?


     

  • aqua84
    Anna8102 skrev 2010-02-23 13:51:25 följande:
    Hej, nu passar jag äntligen in i den här tråden Efter ett möte med läkaren idag togs beslutet att gå igenom IVF med spraystart 5 mars... Allt känndes så overkligt när han förklarade hur allt går till och han visade hur jag ska ta sprutan, det kändes nästan som att det inte var jag som skulle gå igenom det här, att det va någon annan han förklarade för... konstigt... Så spraystart 5 mars och sprutstart 31 mars, prel ÄP 12 april el tidigast sa han, skulle få ett klart datum när jag ska göra VUL den 7 april.Allt är så rörigt nu tycker jag med datum hit och mediciner dit, men det ordnar sig
    va roligt at du äntligen kommit igång! Man är lite i en dimma när man äntligen ska få starta med allt!!! fasiken så kul!!!! stor kram!
    ur form
  • Fjällsippan

    Tack för tummarna, AnnaT75 ! Och stort lycka till imorgon!


    Välkommen hit, Krånglan! 
    Snösport, jag har använt Menopur...men det var så länge sedan så jag minns tyvärr inte hur jag blandade. Lycka till!
    Tack för ny tråd, Ninni82!
  • Pimbi

    Krånglan:
    Välkommen in i gänget och grattis till starten

  • mammaellen

    Hej! Jag vill också vara med här! :D Går sedan tre år tillbaka hos Misgena i Gävle och har efter många hormonbehandlingar äntligen fått tid för IVF.


    Börjar spraya 13 mars!
  • Pimbi
    mammaellen skrev 2010-02-23 14:15:50 följande:
    Hej! Jag vill också vara med här! :D Går sedan tre år tillbaka hos Misgena i Gävle och har efter många hormonbehandlingar äntligen fått tid för IVF. Börjar spraya 13 mars!
    Ävenledes du är välkommen och grattis till starten

    Det är otroligt vad det är många som gör detta med IVF egentligen. Förut när man inte var in i denna sväng så tänkte man bara att varför kan inte jag få när alla andra kan??? Men sen när man börajade med detta så är det ju massor av folk.
    Det är tur att det finns hjälp Så att man har en chans att lyckas.
  • AnnaT75

    Hoppar också över till nya tråden. :)

    Pimbi: Håller med dig. Trodde jag var den enda i hela världen som ite kunde få barn... "Alla" andra blev ju gravid på löpande band. Så skönt att ha hittat er alla! {#lang_emotions_heart}

    Krånglan och mammaellen: välkommen hit!

Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun del 17