• Anonym (pinsamt)

förslappad ringmuskel

Detta är ett ämne jag inte tror så många vill ta upp eftersom ja.. det är ju en intimsak...

Då är min fråga, är det någon av er som lider av detta eller har råkat ut för?
    Jag är själv rädd att jag nu kommit på efter många år att det e så för mig då jag aldrig kan hålla tillbaka mina fisar hur mkt jag än försöker (annars är det inget problem), men om någon känner igen sig vet ni hur man kan "arbeta" bort det?

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden förslappad ringmuskel
  • Anonym (pinsamt)

Hoppas att någon kan iaf svara och ge mig råd eftersom detta är INTE en skämttråd hur mycket ni än tror så... Men det e väl inte lika många som ser in i en sådan här tråd som man gör i en tråd med namn bebis i :(

• Anonym (pinsamt)

Ger jag upp :(

• misseve

Hej och jag hoppas det löser sig för dig, jag har aldrig varit med om det men har du tittat på sjukvårdsupplysningen?

• Anonym (pinsamt)

Ja det har jag, men känns enormt pinsamt att gå till gyn/barnmorska angående när det står klart och tydligt att det inte är vanligt med personer som är yngre och inte fött barn ännu. Desutom har jag haft detta problem i flera år...

• NadiaMi

Jag har ingen erfarenhet av problemet själv men har du provat knipövningar?

De påverkar ju trots allt mer än bara slidmuskulaturen så det skulle kunna hjälpa.
    Antingen knipövningar för sig själva, eller med knipkulor som "träningsredskap" - och då menar jag förståss inte att de ska användas någon annanstans än de avsetts att användas.

• Anonym (pinsamt)

Skall testa det men går det att träna ringmuskeln om den en gång blivit förlappad? Jag tänker ju den är ju ändå en muskel.

• NadiaMi

En förslappad muskel går alltid att träna.
    En skadad muskel är det svårare med däremot, men om det inte finns någon skada borde knipövningar kunna hjälpa.

Är du orolig för att det är något annat än bara "avslappning" som orsakar problemet så bör du få det kollat av en läkare.
    Men som "självmedicinering" är det aldrig fel med träning.

Utöver knipövningarna kan du även köra andra övningar som tränar stussen (dvs höftområdet) och benen. Utfall, sitta med benen böjda i 90 grader med ryggen mot en vägg osv. Och dedär klassiska 'kniiiiiip-övningarna' som Susanne Lanefeldt (osäker på stavningen) införde.
    Stå på händer och knän, svanka, skjut upp ryggen som en arg katt och kniiiiiiip.

Och nu menar jag absolut inte att jag tror att du är i dålig form.
    Alla kroppar har olika förutsättningar och man kan se ut som en modell och ändå behöva jobba upp muskulaturen för att kroppen ska fungera som den borde.

• Anonym (My)

Vet inte om det är förslappad ringmuskel jag har, men jag lider konstant av hemorojder och vet snart inte vad jag jag ska göra. Ingenting verkar hjälpa och hur kul är det att visa ändan för en läkare...

• Anonym
    Anonym (pinsamt) skrev 2010-02-23 14:46:01 följande:
    Ger jag upp :(
    Näe, ge inte upp! Jag känner absolut igen mig. Kan knappt hålla tätt någonstans:(
    Har du fått barn? Mitt började med mitt sista barn. Han vägde över fem kg och det är snart nio år sedan! I mitt fall hjälper det INTE med träning. Därför undrar jag igen om du fått barn eller om du har problem ändå.
  • Anonym (pinsamt)
    Anonym (My) skrev 2010-02-23 15:21:09 följande:
    Vet inte om det är förslappad ringmuskel jag har, men jag lider konstant av hemorojder och vet snart inte vad jag jag ska göra. Ingenting verkar hjälpa och hur kul är det att visa ändan för en läkare...
    Ne det e ju inte kul.....

NadiaMi jag ska prova det du ger råd om och ser om det funkar, men kroppslig form så är jag faktist i normalvikt/normalstorlek och snarare åt det smala hållet. Men man blir så chockad hur sådant här händer för att det e ju inget man kan prata högt om.....

Nästan så att när jag känner av besvären så vill jag bara gråta, och det händer som värst när jag är med folk och blir nervös då man stressar magen och blir gasig... Inte kul att behöva gåiväg bara för att man kan inte hålla tätt hur mkt man än vill hålla gasen borta.
  • Anonym (pinsamt)
    Anonym skrev 2010-02-23 15:24:18 följande:
    Näe, ge inte upp! Jag känner absolut igen mig. Kan knappt hålla tätt någonstans:( Har du fått barn? Mitt började med mitt sista barn. Han vägde över fem kg och det är snart nio år sedan! I mitt fall hjälper det INTE med träning. Därför undrar jag igen om du fått barn eller om du har problem ändå.
    Jag har inte fått barn ännu (vill väldigt gärna ha) men har haft besvären sedan jag var ungtonåring. Gick du till läkaren när du fick "symptomen"?
  • NadiaMi

En annan sak jag kommer att tänka på angående tarmar generellt är mathållningen.

Jag har upptäckt en glutenintolerans som legat och pyrt och som efter ett 2-veckors gluten-uppehåll verkligen visade vad det gick för.
    Med ändrad mathållning mår magen betydligt bättre.

Därmed inte sagt att samma sak gäller för alla, men man kan ju alltid försöka hålla koll på om något man äter orsakar mer besvär och minska på det, samt öka på den mat som gör att magen visar mindre besvär.

• Anonym (känsligt)

Hej, har du haft någon särskilt av ett litet samlag bakifrån med någon, Isåffal; Kontakta (Ringmuskelverkstaden AB) I Västerås! MVH;Sebbe på Ringmuskelverkstaden AB

• Pappa Task

Slapp ringmuskel ! Så kan det gå när man använder avgasröret till annat än att tömma avgaserna.

Svar på tråden förslappad ringmuskel