• Liiza

TORRA läppar-tips på smörj!?

Blir galen
    Under vintern ser jag ut som ett barn som slickat sig runt munnen, torr, rosa och narig.
    Nu ser ena sonen likadan ut och dessutom sa sambon att han också var torr om läpparna.

Har ni tips på något bra att smörja med?
    ALLA tips mottages tacksam.

Tusen TACK!

• Svar på tråden TORRA läppar-tips på smörj!?
  • Stor mamma

Idomin
    Helosan
    Försvarets hudsalva
    Lypsyl

• SunnyBunny

Försvarets hudsalva och Olivas läppbalsam!

• AlvaLovisa

Har fastnat för lypsyls nya med bivax, superbra!

• Annika 78
    sancho skrev 2010-02-23 15:00:03 följande:
    idomin-salva! man blir vit och ser förjäklig ut, men det är bra! plus att man kan använda det till barnen också :)
    Då gillar jag Bepanthensalva bättre för den blir man inte vit av...
  • Linda1976

Försvarets hudsalva på dan och Idomin på natten.

Ekologiskt kokosfett är också bra - till hela kroppen!
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Empan81

Var på apoteket igår o frågade om samma sak, samt nåt som är bra till nariga kinder. Gammal hederlig vaselin sa hon skulle vara det bästa. Det är rent fett o inget vatten som torkar ut. Idomin o liknande är ofta "beroendeframkallande" men kan vara skönt vid enstaka tillfällen. Finns oxå en jättebra salva/läppbalsam på hälsokost med olivolja i som funkar suuuper =)

• Stugmamman

Stort tips! Gå in på hälsokostaffär och köp ett läppsyl som enbart består av naturliga ingredienser typ bivax och oljor. Lypsyl och vaselin och många andra liknande produkter består nästan enbart av petroliumprodukter som på lång sikt torkar ut. Läs innehållsförteckningen får du se.

• Stårschan

Jag brukar smörja med lite honung på läpparna när jag går och lägger mig. (Har man en kärlekskrank make kan man få bättre på ett par gånger innan man släcker lampan, men det hjälper mot torra läppar.)

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
Svar på tråden TORRA läppar-tips på smörj!?