• Madicken och Lisabeth

Köpte ett 24-månaders boxer abonnemang förra lördagen på NetonNet, köpte en bostadsrätt med kabeltv i lördags...

Efter år obeslutsamhet och bara 1:an, 2:an och 4:an bestämde vi oss under hösten för att köpa ett boxerabonnemang genom NetonNet för 159 kr/månad och få lite fler kanaler. Den 8 oktober genomfördes köpet.

Den 10 oktober hittade jag en jättefin lägenhet som vi kom att skriva papper på igår den 16 oktober och i månadsavgiften på denna ingår kabeltv. Vi skulle egentligen inte flytta just nu men vi kunde bara inte motstå då vi väntar barn och den nya lägenheten var så mycket mer praktisk.

Så nu skall jag försöka få boxerabonnemanget makulerat och att NetonNet gör ett återköp på boxern och dvdspelaren som ingick i erbjudandet.

Någon som varit med om samma sak och fått köpet upphävt? Någon som har något gott råd förutom att tänka två gånger innan man köper något...

• Svar på tråden Köpte ett 24-månaders boxer abonnemang förra lördagen på NetonNet, köpte en bostadsrätt med kabeltv i lördags...
  • Gisse the one and only

Man har i regel inte ångerrätt på abonnemang. Berätta gärna hur det gick sen:-9

• Tutilure

Eftersom ni köpte detta på internet så har ni ångerrätt på 14 dagar. Så det ska inte vara några problem.
    Men det betyder inte att deinte bråkar, men det är bara att tala om för dem att ni har lagen på er sida.

• wilda67

NU behlver ju inte det vara detsamma för dig, men vi hade boxer innan & så fick vi comhem genom lägenheten där vi bor, fastighetsägaren tog bort parabolen så vi inte kunde använda vår boxer, vi försökte också ringa dit och säga upp det, fast vi hade tid kvar!
    Tyvärr gick det inte, så vi fick betala utan att ha nån nytta av det överhuvudtaget! Lite surt!

Nu har ju ni precis köpt eran, så gör ett försök med att byta, det kan ju går! Lycka till!

• Tutilure

Ja, just det, abonnemanget kan det ju vara problem med förstås. Men hör med dem iallafall.

• HumDis

Tyvärr tror jag det blir svårt för er att säga upp abonnemanget utan ni blir tvugna att fortsätta betala för abonnemanget - ni har ju förbundit er att betala i 24 månader.

• wellah

man har väll alltid ångerrätt även på abbonemang? Lycka till!

• Gisse the one and only

Nej man har inte alltid ångerrätt på abonnemang!

• Tulip

Vad menar man med detta då? (Saxat från netonnet.se)

"Eventuell reklamation av abonnemang måste ske inom 14 dagar från tecknandet av avtalet."

• HumDis

Nej man har inte ångerrätt på abonnemangsbundna inköp! Min kompis köpte en Tre-telefon för ca 1,5 år sedan med 24-månaders abonnemang. Trots att hon inte ens har täckning hemma med den så vägras hon att avsluta abonnemanget med hänvisning till att hon tecknat ett 24-månadersabonnemang. Och hon försökte ändå reklamera redan efter 2 dagar.

• HumDis

Tulip - Det kan vara så att Netonnet erbjuder ångerrätt även på sina abonnemangsförsäljningar men man har inte rätt att kräva det som konsument.

• SVejsan

Från NetonNetsköpvillkor:
    Enligt Distansavtalslagens 10 § gäller inte Ångerrätt, om avtalet avser:

En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen. Exempel på produkter som tillhör denna punkt är abonnemang såsom Mobiltelefoni, Digital-TV.

• Tutilure

Raklamation ochångerrätt är inte samma sak. Reklamera kan man ALLTID göra om det är något fel på produkten/abonnemanget/tjänsten, inom 2 år från det att man köpt varan eller vad det nu är.
    Ängerätt eller öppet köp däremot har man om man har ångrat sig, 14 dagar om man köpt en vara på nätet/potorder/telefonförsäljning. I butik gäller det bara om butiken har det som policy.

• Madicken och Lisabeth

Vi köpte det från NetonNet men inte på nätet utan från deras affär i Ullared. Vi skall åka till NetonNet i Borås idag när min man kommer hem från jobbet och prata med dem där. Har redan talat med dem på telefon idag. De kunde inte lova någonting men det är nog ändå värt att åka dit och prata med tycker jag.

Jag ringde också till Boxers kundtjänst och de sa att NetonNet kan makulera abonnemanget om de vill.

Ni kan väl be en bön för mig ändå så skriver jag och berättar sedan hur det gick.

• HumDis

Lilla Kanin - Vad sa dom på Netonnet?

• Madicken och Lisabeth

De tog emot boxern och dvd-spelaren som ingick i erbjudandet och sa att de skulle kontakta boxer imorgon (läs idag) ang. abonnemanget. Sedan skulle de ringa oss och låta oss veta hur det gått.

Killen som arbetade i kundtjänst på NetonNet lagerförsäljning i Borås var jättetrevlig men det är som sagt var inte klart ännu så jag ber fortfarande att ni håller tummarna.

• Madicken och Lisabeth

Jag ringde till min man på jobbet just nu för att höra om NetonNet hört av sig till honom och det hade dom gjort.

De skulle göra ett återköp på varorna som kostade 1 kr, denna ville de ge tillbaka till oss fast min man sa att den kronan kan ni skänka till Rädda Barnen och det skulle dom göra, sa dom. Boxerabonnemanget skulle de reklamera.

Så allt har löst sig bra, det trodde jag nästan inte att det skulle göra men vi är jättetacksamma och tycker ännu mer om NetonNet efter detta!!!

Svar på tråden Köpte ett 24-månaders boxer abonnemang förra lördagen på NetonNet, köpte en bostadsrätt med kabeltv i lördags...