• mind

Fästen till barnvagnsleksak

Hej!

Vet ej om detta hamnar i rätt kategori nu, men men..

Skulle vilja köpa en sån vagnleksak som man spänner tvärs över.
    Har sett att dom har som en trekant i ändarna, men i vad fäster man dom? Nån som vet?

• Svar på tråden Fästen till barnvagnsleksak
  • JooJoo

Du fäster dom i sufletten på barnvagnen...

• Mor Gulle

Vet nån vart det finns att köpa lösa såna? Jag ska göra en egen vagnsleksak..

• mind

Jo, så långt är jag med..-att den ska fästas i suffletten. Men VAR?

• Skånetjejen

Du kan köpa vita spännen i en barnvagnsaffär som du själv kan trä på en egengjord leksak. Tror det är "rätt start" som är märket men hör med dem. Spännena passar alla vagnar på sidorna.

• Skånetjejen

P.s de ser ut som trianglar med en liten öppning i. D.s

• snysop

Japp, Rätt Start har stora vita plasttrianglar att sätta fast i sufletten. Jag tycker iofs att de är klumpiga att ha på hela tiden, fungerar bäst för att spänna fast filtar osv och inte leksaker.

• snysop

mind, det har ju skrivits innan, sufletten! Eftersom att det är en liten glipa i trekanten så trycker man in tyget etc på sufletten in i trekanten. Du kommer fatta när du ser hållarna...

• JooJoo

Ja det är Rätt start som har dom, jag hittade dom på Barnens Hus, 2 st för 35 kr...

precis som Snysop skriver...man "trycker" fast dom i bågen som är sufletten.. (hoppas du förstår vad jag menar... )

• Linastrumpan

Jag har köpt en låda från Bellino men olikformade och olikfärgade grejer som man också kan använda att färsta saker i barnvagn och liknande. Fick 18st för 25 kr på BR. Tänkte ha dem till mitt egengjorda babygym!

• mind

Aha.. Där ramlade kronan er... *känner sig trög..*

Svar på tråden Fästen till barnvagnsleksak