• SanMari

SMS till fasta telefoner

Hej,

Känns som ett dåligt skämt men mina barn har fått tag på min mobiltelefon innan knapplåset satt på och skickat sms/mms till halva min telefonbok bla barnomrorgen, försäkringskassan och a-kassa/fack, folk jag inte pratat med sen jag slutade skolan osv.
    Myndigheterna lär väl iofs  ha telefonval och svarare som tar emot meddelandena så förhoppningsvis lär iaf inte de bli ett problem.

För att göra en kort fråga lång - vilka mer än telenor kan idag få uppläst sms i telefon?

• Svar på tråden SMS till fasta telefoner
  • Waersta

Jag har fått uppläst sms till min fasta telefon, hade då tele2, har även fått det till telia telefon..

• hemlig02

Oj då! Vilka busiga barn!

Törs man fråga vad de skrev i sms:en?

• SanMari

Exempelvis står det i det som gick till a-kassan bla  "klona bajs", till en gammal skolkamrat som jag nte pratat med sen 2005 "fulråtta".
    Sonen var kort koncis och kärnfull - han är 6 år och just nu kanske hans bristande skrivkunskaper är bra.

De som faktiskt får dem lär tro jag är idiot. Syrran som fick 10 mms varav 9 tomma och ett med sonens namn i rad på rad tyckte jag skulle lägga mina pengar på annat =)

• hemlig02
    SanMari skrev 2010-02-23 19:28:39 följande:
    Exempelvis står det i det som gick till a-kassan bla  "klona bajs", till en gammal skolkamrat som jag nte pratat med sen 2005 "fulråtta".Sonen var kort koncis och kärnfull - han är 6 år och just nu kanske hans bristande skrivkunskaper är bra. De som faktiskt får dem lär tro jag är idiot. Syrran som fick 10 mms varav 9 tomma och ett med sonens namn i rad på rad tyckte jag skulle lägga mina pengar på annat =)
    Förstår om det inte känns så skoj...men för oss andra så låter det himla skoj iaf!! En kul sak att berätta för sonens framtida flickvänner (eller pojkvänner är väl bäst att tillägga)!
  • Knytt1

Ursäkta, men gud va kul!
    Du får väl skicka ett förklarande sms till dem som fått dina barns meddelanden. Du ser väl vilka de är?

• Mannda

Förlåt, men det här var ju bara för roligt :)

• ddum
    SanMari skrev 2010-02-23 18:44:04 följande:
     vilka mer än telenor kan idag få uppläst sms i telefon?
    Ehm, det räcker ju att den operatör från vilket du _skickar_ SMS'et har den tjänsten, därefter går det ju ut till vilken telefon som helst. Mottagarens operatör behöver ju inte ha någon "tjänst" för detta.
  • SanMari

Nja, ska ärligt erkänna att jag lekt struts iaf mot "fulråttan". De jag har kontakt med av "offren" har ju varit lite mindre pinsamt.
    Försöker se det från den ljusa sidan- inte visste jag att de var så duktiga på att skriva och hantera mobiler.

Svar på tråden SMS till fasta telefoner