• Sajjaa

Ska nya blöjor lukta??

öppnade precis ett paket libero som luktade starkt. Kemikalier eller något annat. jämförde med en blöja ur tidigare paket som var helt luktfri. den har dock legat på en hylla ett bra tag.
    så nu undrar jag om det "ska" lukta av blöjorna när de är nya utan att jag märkt det innan?

• Svar på tråden Ska nya blöjor lukta??
  • BejbyBoo

Jag tycker också att de luktar väldigt starkt. Känns inte så bra att sätta en kemikaliestinkande blöja på lillan.

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Sajjaa
    BejbyBoo skrev 2010-02-23 20:27:36 följande:
    Jag tycker också att de luktar väldigt starkt. Känns inte så bra att sätta en kemikaliestinkande blöja på lillan.
    Nej, inte så länge man inte vet orsaken till det.. Det värsta är att jag bara har en kvar av de gamla så jag har inget val :/
  • Kanskedinsyrra

vi körde pampers första paketen å DOM blöjorna stank. jag trodde det var min dotter som luktade så men så bara av en slump märkte jag att nej fan det är blöjorna! Libero har itne alls samma parfymering. Det står ju tom att de är lotionfria eller nått sånt. Ta upp en toarulle å lukta på den. Papper å bommul å sånt som är i blöjor luktar men det ska iaf inte lukta som Pampers! Uak!

• Sajjaa
    Kanskedinsyrra skrev 2010-02-23 20:57:41 följande:
    vi körde pampers första paketen å DOM blöjorna stank. jag trodde det var min dotter som luktade så men så bara av en slump märkte jag att nej fan det är blöjorna! Libero har itne alls samma parfymering. Det står ju tom att de är lotionfria eller nått sånt. Ta upp en toarulle å lukta på den. Papper å bommul å sånt som är i blöjor luktar men det ska iaf inte lukta som Pampers! Uak!
    Ja det är det jag tycker är så konstigt. att jag inte känt någon lukt tidigare.. Ska köpa ett nytt paket imorgon å se om det är lika med dom
  • BejbyBoo

Ja, jag ska också köpa andra. Synd bara att jag precis köpt två paket Pampers... Men har dessutom märkt att lillan blivit jätteröd, så det är bara att byta.

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
Svar på tråden Ska nya blöjor lukta??