• birdie3

Kronan sulky!!

Är det nån som har Kronan sulky??
    Vad tycker ni om den??
    Är på väg o köpa sulky och vet inte vilken????

• Svar på tråden Kronan sulky!!
  • Flisastina

Jag vill oxå ha en kronan....tror att det blir en svart.....
    Min lille son är bara 10 månader men gillar inte att ligga ner i sin vagn han har nu. Ska köpa en sittvagn som inte tar så stor plats och som har ett bra liggläge, vill kunna lägga honom ner när han somnat....tycker den verkar kalasbra. Inbyggt myggnät och solskydd, justerbart ryggstöd så man kan luta den så mycket man själv vill. Nackdelen är väl att det inte finns något vindskydd :(
    Funderar även på en Timmy eftersom den fick bäst i test, fast den är ju så mycket större ihopfälld. Deras liggläge är 90*33cm, Kronan 89*30, skiljer ju inte så mycket.

birdie3 skrev 2010-02-23 20:45:37 följande:
    Är det nån som har Kronan sulky?? Vad tycker ni om den?? Är på väg o köpa sulky och vet inte vilken????
  • tes 75
    Flisastina skrev 2010-02-23 22:35:19 följande:
    Jag vill oxå ha en kronan....tror att det blir en svart..... Min lille son är bara 10 månader men gillar inte att ligga ner i sin vagn han har nu. Ska köpa en sittvagn som inte tar så stor plats och som har ett bra liggläge, vill kunna lägga honom ner när han somnat....tycker den verkar kalasbra. Inbyggt myggnät och solskydd, justerbart ryggstöd så man kan luta den så mycket man själv vill. Nackdelen är väl att det inte finns något vindskydd :( Funderar även på en Timmy eftersom den fick bäst i test, fast den är ju så mycket större ihopfälld. Deras liggläge är 90*33cm, Kronan 89*30, skiljer ju inte så mycket.
    vad menar du med vindskydd? regnskydd finns ju!
  • idakl

Jag har en och den är superbra! Något dyr dock (Timmy är i o f s inte heller billig). Kompakt ihopfälld, lättkörd, fullt liggläge, skitbra "solkeps" och suveränt benutrymme! Min 2,5-åring får plats med overall och tjock åkpåse utan problem, och fastnar inte i frontbågen med skorna som han gjorde i scootern. Om man tröttnar på färgen kan man köpa ny klädsel för en överkomlig summa. Titta in på Kronantråden här på FL, de har länk till bildtråd.

• birdie3

Väljer nog mellan scootern och kronan....*hmmmm*

• kelgrisen

Kronan blir ju mycket mindre än de andra!!! Jag har totalt bestämt mig för den. Både smidig och rejäl, kan det bli bättre? Nu hoppas jag bara att någon vänlig själ ska lägga ut en på Blocket... :)

• Flisastina

Fotsack.....som man sätter över för att skydda benen från blåst......

tes 75 skrev 2010-02-24 10:40:12 följande:
    vad menar du med vindskydd? regnskydd finns ju!
  • tes 75
    Flisastina skrev 2010-02-24 21:38:21 följande:
    Fotsack.....som man sätter över för att skydda benen från blåst......
    ah. ja, men det finns ju sällan till sulkys väl?
  • birdie3

Fotsack kommer jag inte sakna, då jag aldrig använt det till den vagn jag har nu =)

• Linastrumpan

Jag skulle gärna köpa en men blir lite skrämd av att läsa att den lätt tippar bakåt när barnet ligger ner. {#lang_emotions_surprised} 

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • kelgrisen

Jag tror tippandet blivit en urban myth. Har läst en annan tråd om en som jämfört ett par vagnar i butik och med tung skötväska så tippade flera vagnar, utan tung skötväska tippade varken Kronan eller någon annan.

Svar på tråden Kronan sulky!!