• Anonym (Gulgrön)

Gravid. Gulgröna flytningar!?!

Är gravid, vecka 20 och har sedan början av graviditeten haft gulgrön torr klumpig "flytning". Saken är den att allt känns jätte-bra där nere, det kliar inte, gör inte ont, luktar inte alls. Men det ser väldigt äckligt ut, nästan neongulgrönt.

Jag har INTE någon könssjukdom, både jag och min man testade oss innan vi ens försökte bli gravida (har dessutom testat oss tidigare i förhållandet och det förekommer ingen otrohet).

Innan jag blev gravid hade jag väldiga problem med floran, den varierade med cyklen och jag fick med jämna mellanrum behandla med lactal för att få ordning på den. Men sen jag blev gravid har allt som sagt känts väldigt bra.

Frågan är dock om det är ok med neongulgröna flytningar? Har verkligen inte tid att gå till bm eller gyn och känner inte heller för att göra det i onödan.

Är det någon annan som har det så här?

• Svar på tråden Gravid. Gulgröna flytningar!?!
  • Everlonn
    Anonym (Gulgrön) skrev 2010-02-23 21:19:32 följande:
    Är gravid, vecka 20 och har sedan början av graviditeten haft gulgrön torr klumpig "flytning". Saken är den att allt känns jätte-bra där nere, det kliar inte, gör inte ont, luktar inte alls. Men det ser väldigt äckligt ut, nästan neongulgrönt. Jag har INTE någon könssjukdom, både jag och min man testade oss innan vi ens försökte bli gravida (har dessutom testat oss tidigare i förhållandet och det förekommer ingen otrohet). Innan jag blev gravid hade jag väldiga problem med floran, den varierade med cyklen och jag fick med jämna mellanrum behandla med lactal för att få ordning på den. Men sen jag blev gravid har allt som sagt känts väldigt bra. Frågan är dock om det är ok med neongulgröna flytningar? Har verkligen inte tid att gå till bm eller gyn och känner inte heller för att göra det i onödan. Är det någon annan som har det så här?
    Helt normalt, även om det är äckligt

Hade såna när jag var gravid med dottern, precis som du beskriver, gröngult och slemmigt.
    Mamma till N -95 och Bus -07
  • Anonym

Jag har det med, hela tiden och jätte mycket! Måste byta trosor flera gånger om dagen. Är i v 21 o haft det sen början.. Tror inte det är något fel men det känns väldigt äckligt!!

• Anonym (Gulgrön)

Innuti är det som torra klumpar, som keso fast fastare. Och så rinner det ut en del. Har aldrig tidigare i mitt liv använt trosskydd och nu klarar jag mig inte utan dem.

Man känner ju inte sig direkt sexig  

• Anonym

Det KAN vara svamp, om det ser ut som keso. Man kan ha svamp utan att det kliar och det är väldigt vanligt att man får svamp under graviditeten. Det är dock inget farligt men kan ju vara obehagligt eller kännas ofräscht. I annat fall så är knepiga och rikliga flytningar helt normalt under graviditet men om du är orolig så tycker jag ändå att du ska ringa och boka en gyntid, ta dig lite tid, om det stillar din oro så är det inte i onödan.

Och grattis till bebisen i magen!

• Anonym (v 34)

samma här.. gulgröna o att man "läcker".. men ingen infektion.. bara att gilla läget

• Sophie88

Jag har försökt att bli gravid i ett år nu. Nu har jätte ont i brösten och har fått gul gröna flytningar. Kan jag va gravid?

Svar på tråden Gravid. Gulgröna flytningar!?!