• Anonym (FestiValian)

någon som åkt på festival gravid?

Hej!

Är det någon som har åkt på festival som gravid? Hur bodde ni? Tips på grejer man kan ha med sig som underlättar? vilken vecka var ni i? Vad var jobbigt?

vore superkul att veta.

• Svar på tråden någon som åkt på festival gravid?
  • Anonym (Syrran)

Min syster var på festival i ca v35/36 förra året (Peace and love) Det gick super bra, men tror att det är viktigt att man åker med folk som kan hålla sig lugna. Dom delade upp sig, party prissarna bodde 100 meter bort och hon + sambo och en lugn kompis tillsammans. Hon sov på en bra luftmadrass, är nog att föredra. Toa möjlighet är nog skönt att ha nära. Men om det är en väldigt vild festival är det nog tryggast att sova på tex vandrarhem.

• Anonym (FestiValian)

ok vad bra :) ser ut som vi kommer bo i husvagn/husbil på en husvagnscamping iaf. men orka hon va uppe hela tiden o se allt?

• Anonym (Syrran)

Va bra! Då kan ju du/ni dra er undan lite om du blir trött=) vilken vecka kommer du vara i? Det gick bra för henne, trots värmen och fullspäckat schema. Hon såg väl kanske inte allt, utan det hon verkligen ville och tog allt i sin takt.

• Anonym (FestiValian)

jag kommer vara runt 25.

någon mer? *puffar lite*

• Anonym

Jag var på Arvika  när jag var ca 7.5 månad gravid, det  gick jättebra!  Jag hade alltid med mig  vatten  i  mängder och något att äta på. Vi ordnade så att vi bodde på hotell, lite lyxigt men det var värt det. Bra skor är att rekommendera, och att kolla upp var sjukstugan är det var jättekul och jag gör gärna om det! Så får man kanske välja att inte stå längst fram men man hör ju riktigt bra ändå Lycka till!

• Anettexx

Er 23 år og er per dags dato på festival 21 uker på veg. Jeg har alltid med meg vann over alt. Anbefaler å være med noen som er rolig. Jeg derimot er med ei som er utrolig glad i å danse og gjerne heeele tiden. Første dagen gikk det fint på begynnelsen, men mot slutten var jeg så hoven og med smerter at jeg nesten gråt. Andre dagen investerte jeg i støttestrømper. De funket til en viss grad, men valgte mer å ta det med ro og satt mye. Siste dagen derimot hadde jeg smerter hele dagen og måtte gi opp de siste timene. Anbefaler gode sko!

Svar på tråden någon som åkt på festival gravid?