Min son har tremånaderskolik! Någon som har bra tips?!
Min stackars son har fått tremånaderskolik - någon som har bra tips på hur man lindrar eller får bort det?
Min stackars son har fått tremånaderskolik - någon som har bra tips på hur man lindrar eller får bort det?
akupunktur ska hjälpa väldigt bra! kolla m bvc om de vet hur du kan få det till din bebis!
När började det? O hur gamal är han?
Håller med att akupunktur är mycket bra, men det bör man inte ge för än man har provat mioniform alt sempersdropar minst en vecka.
Akupunktur tar man oftast til hjälp när det går över 3 mån, men det är säkert olika beroende på vart man bor.
glöm inte massera magen, be BVC visa hur man kan göra. Jumna bad då det är som värt är också skönt. Har haft tre kolikbarn. Det är inge kul alls
Det började när han var två veckor. Nu är han tre veckor.
Hur vet du att han har kolik? Vad har ni testat?
1. Kontrollera fysiska åkommor.
2. Kontrollera att han inte är hungrig, ammar du? Amma igen, och amma igen.. även om det bara är 20 min sen sist.
3. Ger ni sempers magdroppar och minifom? Om inte, testa med dem.
4. Testa helt mjölkfritt i ungefär 2 veckors tid.
5. Det finns gripe water som man kan beställa från nätet som är ett känt botemedel mot kolik. Kan vara värt att testa, vet ingen som det inte fungerat för.
6. Det finns också receptbelagd medicin att få genom bvc mot kolik. Vet dock ej hur det fungerar.
7. Akupunktur finns bara på två enda ställen i hela Sverige och kan vara svårt att få både tid och möjlighet till det, tycker dock man bör testa ovan nämnda punkter först då det inte är särskilt ovanligt att bebisen tex är hungrig eller allergisk och då fungerar i vilket fall ingen akupunktur.
Slutligen vill jag säga att massage ska man undvika eftersom det i många fall förvärrar koliken!!!
Sen har jag bara ett sista råd, för att lindra skriken och smärtan din bebis känner, bär, bär och bär ännu mer. Införskaffa en bärsjal och bär bebisen upprätt. Detta underlättar för bebisens kropp och lindrar kolik. Närhet och värme är också något som bevisligen lindrar skrik hos bebisar, låt aldrig bebisen ligga själv och skrika, även om du känner att det inte spelar någon roll så är det ändå precis vad det gör! Bebisen utvecklar enorma stressyndrom av att ligga själv och skrika, vilket inte sker om bebisen skriker i famnen.
Mes smör.. en liten klick på ditt lillfinger in i bebisens mun flera gånger om dagen..
gjorde susen för våran son..
vittra.. vet du om det är ok att ge både sempers magdroppar, minifom och gripe water samtidigt???
tips för att få sova lite på natten är att ligga och ha bebisen på magen... mage mot mage. det funkar här iaf!
Semper magdroppar, hjälpte för oss!
Om det är kolik är det ju ovanstående huskurer o sånt man får ta till, men ofta hjälper det ju tyvärr inte.
Här spelade det ingen roll hur mycket vi gick o vaggade o vyssjade, hon skrek oavbrutet mellan kl 00-03 på natten då, tills vi kom på nått som hjälpte lite;
Babysittern=o) Hon brukade lugna ner sig mkt snabbare om hon fick ett bad, lite massage o sen när hon satte igång o skrika så satte vi henne i babysittern (en ställbar) o gungade ganska rejält, då brukade det lugna ner sig mycket fortare för den lilla stackarn...