• Toyna

HJÄÄÄLP! Färga på blekt hår??

Jag mitt pucko har blekt håret och ser ut som en vet inte vad. Det är gula slingor i och jag undrar om silverschampoo är något att lägga pengarna på.

Eller om man kan färga håret mörkbrunt ist. eller kommer det oxå att se ut som hej kom och hjälp mig??

• Svar på tråden HJÄÄÄLP! Färga på blekt hår??
  • Rhoda Horswunce

Nej, silverschampoo är inte så bra tycker jag. Det du kan göra är att lägga i en mörkblond/askblond toning och låta den sitta tills håret får en svalare färg (absolut inte för länge, då kan håret bli alldeles grått! 1 minut kan räcka så man måste ha koll). Brunt kan du också tona det förstås (det är bättre att tona än att färga), men kom ihåg att du måste ta en färg med mycket rött pigment i, annars kommer ditt hår få gröna skiftningar och se väldigt tråkigt ut.

• Fotavtryck

Tips

Gå til en frisör!!
    Silverschampoo är bra när håret är gult eller grönt pga metaller i vattnet man tvättar håret i. Inte när man har haft i kemikalier med flit.

• isvinter

Ett bra silverschampo är redken silver charge, ännu bättre är goldwells skumtoning 10v. Om du ska färga el tona håret brunt så förpigmentera håret, släng heller inte i en ask på ett nyblekt hår. Det kan bli både grönt och grått om du har otur. Gå till en frisör och fråga om råd, köp gärna färg el toning där. Om inte finns det "frisörtoningar" på nätet, tex igora, wella och goldwell. Skiljer inte så mycket från de i mataffären ändå. Annars kan du ju slinga dig en gång till och hoppas på ett bättre resultat :).

• smo

Jag har blekt och färgat mitt hår hit och dit. Första gången jag blekte var från svart till rött, sen från rött till lila och efter det lila till mahognybrunt. Mitt hår har klarat av det bra och jag har aldrig fått problem med konstiga färger eller fläckar. Men det hänger ju på håret, vad du har för hårtyp och vad ditt hår tål. Bara för att det har funkat bra att färga på blekt hår för mig behöver det ju inte göra det för dig.
    Om du inte "känner" ditt hår och inte vet hur det "fungerar" så är det ju ett bra tillfälle att lära sig. Blir det inte bra efter första färgningen med det bruna - färga igen! Se bara till att du har hårfärg hemma så det räcker till en extra färgning.

Har dock inga erfarenheter av silverschampo, men lycka till och jag hoppas att resultatet blir bra oavsett vad du gör med håret.

• Mamma till två mirakel

Jepp köp en askblond toning och lägg i... Silver schampoo kan fungera ganska bra också...

(¯`°?.¸ ღ♥Adam mamma älskar dig över allt annat ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Camton

Silverschampot har inte hjälpt mej när jag varit i din sits! Testa det som Rucking Fetard säger. Testa märket naturligt resultat, det funkar alltid på mej!

Svar på tråden HJÄÄÄLP! Färga på blekt hår??