var helt sjukt rädd för förlossningen
Jag var så förlossningsrädd att jag ville inte ens prata om förlossningen. Min b.m tvingade mig till det i 5:e mån. Mot slutet tog jag och min pojkvän en profylaxkurs i Anna profylax- och det är det BÄSTA vi gjort! Istället för rädsla började jag se fram i mot förlossningen- att äntligen få träffa vårat barn!
Innan hade jag sett förlossninen som en ända stor smärta- men så är det inte! Mellan varje värk kommer vila, att ta igen sig på, där du inte har ont alls. När värken kommer ser du/ni det och när den är på sin topp så vet du att ondare än så här gör det inte- och därefter tappas värken av och sen kommer VILA!
Min förlossning tog 14 tim. totalt varav 4 timmar kryssningsvärka. Hon fick hjälp att komma till världen med sugklocka tillslut. Ingen förlossning är den andre lik så det är nog ingen ide att planera in för mycket. Från att gå från LIVRÄDD så födde jag utan någon smärtlindring och använde mig av enbart profylaxandning.
Det var den absolut BÄSTA dagen i mitt liv och jag har aldrig varit så lycklig som jag är varje dag nu när jag får träffa min vackra dotter!