• GammE

var helt sjukt rädd för förlossningen

Jag var så förlossningsrädd att jag ville inte ens prata om förlossningen. Min b.m tvingade mig till det i 5:e mån. Mot slutet tog jag och min pojkvän en profylaxkurs i Anna profylax- och det är det BÄSTA vi gjort! Istället för rädsla började jag se fram i mot förlossningen- att äntligen få träffa vårat barn!
    Innan hade jag sett förlossninen som en ända stor smärta- men så är det inte! Mellan varje värk kommer vila, att ta igen sig på, där du inte har ont alls. När värken kommer ser du/ni det och när den är på sin topp så vet du att ondare än så här gör det inte- och därefter tappas värken av och sen kommer VILA!{#lang_emotions_smile}
    Min förlossning tog 14 tim. totalt varav 4 timmar kryssningsvärka. Hon fick hjälp att komma till världen med sugklocka tillslut. Ingen förlossning är den andre lik så det är nog ingen ide att planera in för mycket. Från att gå från LIVRÄDD så födde jag utan någon smärtlindring och använde mig av enbart profylaxandning.
    Det var den absolut BÄSTA dagen i mitt liv och jag har aldrig varit så lycklig som jag är varje dag nu när jag får träffa min vackra dotter!

• Svar på tråden var helt sjukt rädd för förlossningen
  • Antikvarien

Det låter hoppingivande! Har inga barn, och är inte med barn heller (eller vet inte än förrän om några dagar). Men måste erkänna att jag någonstans ändå oroar mig för en eventuell förlossning.
    En del jag känner säger att det var hemskt! .. och det är ju inte så mycket att se fram emot. Men förhoppningen är ju att kunna göra det utan droger. 

Jätte tack för att du delat med dig av dina erfarenheter!

• gutetösen

Härligt skrivet! Känns peppande och stärkande att läsa för en som varit förlossningsrädd typ i hela sitt liv och sagt att det inte blir några barn pga rädslan! Men som nu sitter här i v.38+6 idag och både bävar och längtar tills den lille bestämmer sig för att komma ut!

Tack!! :)

• GammE

vad spännande {#lang_emotions_smile} 
    Kommer helt säkert gå fint. Dom som arbetar på BB är verkligen duktiga på det dom gör!
    Lycka till och tänk- JAAAAA i varje värk istället för AAAAAJ- DET hjälpte mig mycket!

• lilla mej

jag var med otroligt radd, eller har alltid haft otrolig sjukhusskrack. Men kan nu efterat bli helt paff hur bra jag klarade det.... tanker pa det varje dag och skulle glatt garna gora om det i morrgon! 

• Celiine

Vad härligt att läsa!
    Och vilan, ja, vilan! Vad ska man säga annat än att den är helt underbar! Jag trodde innan att den där vilan bara var något bm pratade om för att man inte skulle oroa sig, "alla" andra sa ju att det var en konstant smärta. Men den finns ju där faktiskt!
    Helt otroligt vad kroppen kan egentligen! Föda barn är det bästa som finns, jag skulle kunna föda hundra till om jag bara hade tid att ta hand om dem sen!

• GammE
    Celiine skrev 2010-03-05 19:26:06 följande:
    Vad härligt att läsa!Och vilan, ja, vilan! Vad ska man säga annat än att den är helt underbar! Jag trodde innan att den där vilan bara var något bm pratade om för att man inte skulle oroa sig, "alla" andra sa ju att det var en konstant smärta. Men den finns ju där faktiskt!Helt otroligt vad kroppen kan egentligen! Föda barn är det bästa som finns, jag skulle kunna föda hundra till om jag bara hade tid att ta hand om dem sen!
    hahaha Vilken härlig upplevelse du har varit med om :)
    Just att föda skulle jag väl inte säga är det BÄSTA jag varit med om.  Men att få mitt barn är det bästa jag varit med om och jag skulle gjort om det om och om igen för att få henne :)
    Det är sjukt häftigt vad kroppen automatiskt klarar av för att sen återställas till vanligt `läge´igen {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden var helt sjukt rädd för förlossningen