• asor1980

Roliga fest"lekar"???

Hej alla!

På lördag skall vi ha lite fest/middag med vänner och fira 30 års dag+ 35 års dag! Undrar om ngn vet någon rolig "lek" med frågor eller ngt annat man kanske kan hitta på nätet o skriva ut??!

• Svar på tråden Roliga fest"lekar"???
  • Fotavtryck

Allt hänger ju på hur barnsliga gäster man har o sig själv så klart.

Jag skulle absolut leta tillbaka till kalas man hade när man var liten.
    Tappat namnet, men man har en massa stolar o musik o när musiken tystnad så ska man hitta en tom stol.. Ja du vet nog vad jag menar.

Göra förstoringar på den som fyller år o så får gästerna rita på varsin med förbundna ögon.

5 kamp går ofta hem. Men då borda man kunna vara ute.
    Strut-fotboll
    golf
    Äta godissnöra utan händer. lägg snöret på ett bord o sätt en godisbil i andra ändan för att göra det lite roligare
    springa med en 5-krona mellan knäna
    Penna i snöra mellan benen som ska ner i flaska.

Nått som är sååå kul är att man delar in i lag o alla får två ballonger var, hela laget har samma färg. Blåser upp dom o knyter fast dom runt varje ben å så ska man försöka stampa sönder motståndarlagens balonger! Man ligger dubbelvikt av skratt.

• asor1980

haha vilka massa bra tips!!!!!
    Skulle kanske nämna att vi bor i en lägenhet i ett ganska lyhört hus ( fast just den dagen tänker jag inte bry mej om det )!!!!

• Fotavtryck

he he. glöm inte att sätta upp lappar i porten o be om ursäkt redan innan. Ca en vecka i förväg tycker jag.

Hoppas o önskar er en riktig rolig födelsedag!!

• asor1980

haha ja får nog plinta ner ngt idag!!!

Tackar!

• Lapplandspärlan

Jag har en rolig en!
    Den "lektes" på en 30 års fest jag var på för ett par år sen.

Den som fyller år får ställa sig upp och vara med att välja ut 3-4 pers av det motsatta könet (även sin egen sambo/kille/tjej om den har ngn)

Sen får personen gå ut ur rummet medans personerna man valt ut får ställa sig bakom ett skynke (med hål för munnen)
    Personen som fyller år ska då pussa på läpparna för att avgöra VEM som är sin respektive.

Vad personen som fyller år inte vet är att dom som valts ut tidigare BYTS mot lika många personer av SAMMA kön OCH att "pussarna" som skall delas ut blir liiiite mera avancerade

Haha, det var sååå jävla roligt! Nackdelen är ju att det måste finnas nån modig som törs göra det. och att det nog är roligast att jävlas med en karl (kvinnor har ju en tendens att inte bry sig i tjej hångel)

Svar på tråden Roliga fest"lekar"???