• StarkMamma

Hur gammal när ert barn kunde köra trehjuling?

Min son är 2 år och 3 månader men kan inte köra trehjuling. Är han sen?
    Han är lite efter motoriskt på grund av hans huvud men vet inte om det är det som gör det.

Hur gammal var ditt barn när han/hon kunde köra trehjuling?

2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • Svar på tråden Hur gammal när ert barn kunde köra trehjuling?
  • mammaNena

hon va säkert långt över 3. vi hade ett sånt där handtag efter som vi Alltid puttade på, så inte konstigt att hon aldrig lärde sig

• Jezamine

Hon var 2 nästan.

Avstängd tills vidare
  • Siggan

Min dotter kunde inte cykla 3-hjuling när hon var 2 år, men hon kunde det när hon var 3. Kommer inte ihåg exakt hur många månader hon var.

en svensk tiger
  • evaviola

Han fick en 3hjuling när han fyllde 2. Tog 2 dagar sedan körde han runt här hemma som en galning

• Joje

Sonen var drygt 2 år.

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • anyXX

Vilken tvååring kan cykla trehjuling i den här snön? ;) Vi har inte försökt, dottern är två år snart och hon kan väl får testa till sommaren!

• StarkMamma
    anyXX skrev 2010-02-24 10:30:40 följande:
    Vilken tvååring kan cykla trehjuling i den här snön? ;) Vi har inte försökt, dottern är två år snart och hon kan väl får testa till sommaren!
    Vi har en hemma så ute har vi inte provat {#lang_emotions_tongue_out}
    2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • Kina79

Äldsta var nog ca 2.
    Lillan var 2½, men hon är oxå väldigt kort, så hon nådde inte riktigt innan

• Miniigirl

Sonen nådde inte ner till pedalerna när han var 2 år...Han är ganska kort, och så har han haft väldigt korta ben, sista måanderna har dock benen vuxit som ogräs...och det blir spännande å se hur det blir till sommaren med trehjulingen!då är han 3 år

• Dimisi

Jag tyckte min son var jättesen just med att cykla trehjuling. Vi övade och övade, för han ville ju så gärna. Men inte förrän några månader efter att han fyllt tre år lossnade det.

Han har varit tidig språkligt, och smart, men sen motoriskt.

• Runguska

Sonen provade när han var 1,5 men nådde inte pedalerna och kändes även ganska så ostadig. Nu till sommaren testar vi igen, då med hjälm för då kommer han att vara drygt två och det blir bra för honom att få hjälmvana - oavsett hur det går med cyklandet.

• Finesse

Min dotter är tidig motoriskt.. men cykla på en 3-hjuling kan hon inte.. inte för att vi har försökt eftersom vi inte har nån men de gånger vi varit på Leos har hon inte klarat av det.. dock så kan hennes kusin som är 1½ år det..

Ebba 071228
  • kutiom

Ja, som tvååring cyklade hon trehjuling. Kommer bara ihåg att hon fuskade ibörjan när hon inte nådde pedalerna och "sprang" med cykeln, men då var hon nog något yngre...

• mammatillpojkar

bägge mina har varit 1,5 ungefär när dom har lärt sej cykla på trehjuling!

• TiLo

nästan 3 år var min yngsta dotter när hon lärde sig att trampa på trehjulingen. Storasyster var 2½ när hon lärde sig cykla utan stöd på cykel så det kan vara olika.

Svar på tråden Hur gammal när ert barn kunde köra trehjuling?