• Anonym (??)

Känns som man måste vara blond!!!

Detta kanske låter som ett skämt.

Men jag är naturligt mörk. (Brunett).
    Och fått någon besatthet av att vara blond!
    Jag trivs bra i det, men klart mörkt ser ju mest naturligt ut på mig.

Vill mer vara blond, för det känns inte som JAG kan vara snygg med att vara brunett... Även om omgivningen tycker det.

Sen att man för övrigt måste vara blond för att vara snygg !
    (Ser många snygga brunetter, men just jag)

Så, ni brunetter tycker ni att i får uppmärksamhet ändå?

Måste man vara blond för att vara snygg?

Jag vet att jag behöver jobba med självkänslan!
    Så det behöver jag inget svar på..

• Svar på tråden Känns som man måste vara blond!!!
  • La Lola

Såklart måste man inte vara blond för att vara snygg.

Jag är rödhårig (färgat) o tjock tex.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Anonym (??)
    La Lola skrev 2010-02-24 10:30:02 följande:
    Såklart måste man inte vara blond för att vara snygg. Jag är rödhårig (färgat) o tjock tex.
    Hehe, men en riktigt läckerbit för det!
  • Soulstar

En av mina absolut läckraste tjejkompisar (du vet den där typen som gör att killar helt slutar att röra på sig bara för att kunna stirra) är naturligt brunett. Det är hennes sätt att föra sig och ta plats i ett rum som gör henne läcker

Kram till dig och omfamna ditt fina hår

• Stårschan

OJ - och jag som är så glad att jag är brunett! Uppmärksamheten man får sitter verkligen inte i hårfärgen. Jag har aldrig märkt att blondiner skulle få mer positiv uppmärksamhet bara för att de är ljusa. Möjligen bland strandraggare i sydligare länder. Håll dig du till den hårfärg som du trivs i. Det finns ingen anledning att byta för  att göra någon annan glad.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Anonym

Klart man får uppmärksamhet som brunett, tror inte blondiner får mer uppmärksamhet än brunetter inte vad ja märkt, har många blonda vänner och även brunetter vi märker ingen skillnad på uppmärksamheten.. Finns många killar som till och med säger att dom inte gillar blondiner, det hör jag oftare än att någon säger att dom inte gillar brunetter.. tror säkert att du är snygg som brunett, du behöver inte färga jätte mörkt gör lite ljusare slingor så känns det inte så fraligt :)

• Anonym (??)

Så bra! Tack för alla svaren!
    Jag har precis färgat tillbaka till brunt.
    OCH denna gången ska jag förbli det!
    Orkar inte med utväxten, och sen är jag mamma, så får växa upp och acceptera mig som jag är!

Kan ju se det som nu i sommar är de flesta, eller ja väldigt många blonda.. så sticker man ut i mängden med sina långa mörka hår! :)
    Oj, det lät nästan som lite självförtroende som kom fram där!

• Shostakovitz

Det finns fler snygga brunetter och rödhåriga än det finns snygga blondiner enligt min åsikt. Visst passar kanske vissa i en viss färg men jag tycker nog att 98% är snyggare i att vara icke-blondiner. Givetvis bara vad jag anser och jag har alltid haft mycket svårt för Barbie-looken. Mitt råd är givetvis att du inte ska vara blond.

• Anonym (??)
    Shostakovitz skrev 2010-02-24 10:40:37 följande:
    Det finns fler snygga brunetter och rödhåriga än det finns snygga blondiner enligt min åsikt. Visst passar kanske vissa i en viss färg men jag tycker nog att 98% är snyggare i att vara icke-blondiner. Givetvis bara vad jag anser och jag har alltid haft mycket svårt för Barbie-looken. Mitt råd är givetvis att du inte ska vara blond.
    Kul att höra det utav motsatt kön också!
  • Heavenly Divine

Tycker också brunetter överlag är naturligt mycket vackrare. Många av de killar jag känner föredrar faktiskt just brunetter.

Svar på tråden Känns som man måste vara blond!!!