Spontant gravid efter lyckad ivf?
Någon som hört något om chanserna att bli spontant gravid med bebis nr två efter en lyckas ivf med bebis nr 1? Detta vid oförklarlig barnlöshet.
Någon som hört något om chanserna att bli spontant gravid med bebis nr två efter en lyckas ivf med bebis nr 1? Detta vid oförklarlig barnlöshet.
Vet inte vad chanserna är men tycker att man hör om detta rätt ofta.
Puffar upp - vill också veta .
Puffar igen .
Nån som gjort IVF där mensen har dröjt? Sonen blir 1 år 12 maj och mensen har fortfarande inte kommit . Jag ammar fortfarande ca 4 ggr per dag...
Puffar igen för att höra... Ammar nu tre ggr om dagen, men fortfarande ingen mens .
Hej lycklig77
Jag ammade i 7 månader och efter en månad jag hade slutat amma så kom min mens. Har tålamod den kommer, jag kände likadant men dom säger så länge du ammar kan mensen vara borta. Men på vissa kommer den innan, väldigt olika..
Jag var oförklarigt barnlös, inte ens IVF fungerade. Min fert.läkare sa att jag ALDRIG skulle kunna bli gravid på egna ägg. Efter 5 IVF-försök gick vi över till ÄD och i sep-09 föddes vår son.
När gossen var 7 månader blev jag spontant gravid. Ingen fattade någonting och vår läkare hade ingen förklaring till detta. Nu har vi inskrivning på torsdag
Jag fick min mens när S var 7 veckor, men min systers mens har aldrig kommit igång förrän hon slutat amma helt.
Jag har blivit gravid 2 ggr direkt nästa ÄL efter IVF(misslyckat).
Tyvärr fick jag bara MF.
Men nu har jag tvillingar äntligen.
Pigan74: åh vilken solskensberättelse . Stort grattis!!
isisisis: Kom tvillingar m h a IVF eller på naturlig väg??
Jag ammar numera endast en gång per dag (kvällen), men fortfarane ingen mens... Har förstått att somliga får det först efter de har slutat amma helt...
Jajjemen, det har hänt min mammas kusin. Efter deras första barn så "släppte allting" medvetna spärrar som omedvetna. I dag har hon tre barn :)
Puff Mummy: Du uttryckte dig bättre än mig! Precis så är det!
Jag och maken fick vår son mha ivf för ett år sedan. Första gången vi försökte träffa ÄL efter förlossningen blev jag mirakulöst nog gravid. Tyvärr slutade det i ofostrig graviditet i vecka 8. Innan vi gjorde ivf försökte vi själva i drygt 2 år. Blev gravida en gång strax innan vi började med ivf men fick tidigt missfall i vecka 6. Också vi var oförklarligt barnlösa.
Vet ett par IRL som fått sitt andra barn efter spontan graviditet när första kom mha ivf. Har även kontakt på FL med två tjejer som blivit spontant gravida med andra barnet när första kom efter ivf.
I mitt fall tror jag själv att graviditeten hjälpt mig antingen genom att förbättra min eventuella endo eller att mitt immunförsvar nu känner igen ett foster som icke fientligt. Tror inte ett dugg på mentala spärrar.
Jag fick min son 2008. Vi har kört oskyddat sen dess men inte för att få syskon dvs sex när vi vill. I julas blev jag spontant gravid - tyvärr fick jag mf i vecka 6. Insåg då att jag visst ville ha syskon så vi började faktiskt försöka efter 2 månaders tankeverkstad. Det tog 2 försök så var jag gravid igen nu är jag i vecka 13 och har ett fint litet pyre med tickande hjärta i magen.
Vi var väl oförklarligt barnlösa med reservation för dålig ägglossning. Dock fungerade ägglossningen bl a med pergo men vi fick ändå inte till det. Tror min kropp fick en kick av att vara gravid och fattade hur den skulle ägglossa. Dvs att graviditetshormonerna ställde de dåliga ägglossningarna till rätta.