• Mistys Daisy

Någon bilverkstad att rekomendera?

Man kan ju alltid fråga om det finns någon som kan rekommendera en bra bilverkstad i/runt Göteborg som har schysta priser!

Jag skall ha en halvsats monterad på min volvo v70 och även byta bakbromsback (?), haha, vet ju inte ens vad det heter!!
    Jag har iallafall allt material!

Jag förväntar mig inte tusen svar, men kanske ett!

• Svar på tråden Någon bilverkstad att rekomendera?
  • trollkarl

när vill du ha det gjort? jag vet en som kan göra det privat annars?

• Mistys Daisy

Jösses vad du va snabb!

Tycker nog att det skulle kännas bra att få det på en verkstad så man har någon slags garanti bakom en....?

Eller vad är det för Nisse du känner?

• trollkarl
    Mistys Daisy skrev 2010-02-24 11:54:11 följande:
    Jösses vad du va snabb! Tycker nog att det skulle kännas bra att få det på en verkstad så man har någon slags garanti bakom en....? Eller vad är det för Nisse du känner?
    En f:d bilmekaniker sen 20 år tillbaka, duktig som satan.
    men om du ska ha verkstad istället, hmm.... ge mig en sekund att fundera lite..
  • trollkarl
    darkwell82 skrev 2010-02-24 11:56:15 följande:
    Mecanum i partille är vi jättenöjda med, vet inte om dom har volvo dock.
    alla verkstäder har volvo ;)
  • trollkarl

Jag har löst det!
    nåt som är grymt billigt och alltid grymt bra gjort, är stora holms gymnasium.
    fordonsprogrammet tar in bilar för att ha att "öva" på så att säga, självklart blir det rätt gjort etc. billigare än alla andra verkstäder som finns i gbg.

• Mistys Daisy
    trollkarl skrev 2010-02-24 11:56:39 följande:
    alla verkstäder har volvo ;)
    Ah, va bra!

Vart och frågat på Bilia...dom skulle ha 1800 för jobbet.
    Låter det rimligt eller dyrt?

Jag kan inte nå´t!
  • Cindra

Leifs bilverkstad
    Ligger vid Backaplan
    Gamla Tuvev. 4
    Tel 51 55 02

Jag känner honom o han är att lita på!

• trollkarl
    Mistys Daisy skrev 2010-02-24 11:58:51 följande:
    Ah, va bra! Vart och frågat på Bilia...dom skulle ha 1800 för jobbet. Låter det rimligt eller dyrt? Jag kan inte nå´t!
    1800 e billigt för att vara bilia. men jag tror att tar du det via stora holm blir det ännu billigare.
  • Mistys Daisy
    trollkarl skrev 2010-02-24 11:58:08 följande:
    Jag har löst det!nåt som är grymt billigt och alltid grymt bra gjort, är stora holms gymnasium.fordonsprogrammet tar in bilar för att ha att "öva" på så att säga, självklart blir det rätt gjort etc. billigare än alla andra verkstäder som finns i gbg.
    haha, va smart!
    Kollar man efter dom på Stora Holms hemsda då tro?

Tack för ditt engagemang!
  • Mistys Daisy

Jösses, snacka om att man kan bli förvirrad och känner sg blåst när man inte kan någonting!

Ringde till en verkstad som sa att han ville ha 1200 för att fixa allt!
    Lättsam och trevlig kille!

Ringde sedan till en annan verkstad, han skulle veta allt om bilen, är det Turbo, gamla karossen osv osv....den andra ville bara veta bilmärke och årsmodell.
    Verkstad nr 2 skulle allafall ha 800 för halvsatsen och 2200 för att byta handbromsbacken!!!! :-O   Plötsligt skulle jag vara uppe i 3000 gentemots Bilias 1800kr!! 

Korkad som jag är var jag ju tvungen att ringa sambo om jag sagt något fel till verkstaderna, eller hur det kunde skilja så mycket!!
    Åh..bilbranchen..hua!!

• trollkarl
    Mistys Daisy skrev 2010-02-24 14:50:38 följande:
    Jösses, snacka om att man kan bli förvirrad och känner sg blåst när man inte kan någonting! Ringde till en verkstad som sa att han ville ha 1200 för att fixa allt! Lättsam och trevlig kille! Ringde sedan till en annan verkstad, han skulle veta allt om bilen, är det Turbo, gamla karossen osv osv....den andra ville bara veta bilmärke och årsmodell. Verkstad nr 2 skulle allafall ha 800 för halvsatsen och 2200 för att byta handbromsbacken!!!! :-O   Plötsligt skulle jag vara uppe i 3000 gentemots Bilias 1800kr!!  Korkad som jag är var jag ju tvungen att ringa sambo om jag sagt något fel till verkstaderna, eller hur det kunde skilja så mycket!! Åh..bilbranchen..hua!!
    HAHA! *ASG* ja det är inte lätt att inte veta, men ring stora holm me för säkerhets skull fröken...
  • Mistys Daisy

Trollkarl:  Fått nog av bilar idag, men tar nya tag i morgon!

Haha, har inte ens körkort, köpte bilen för att övningsköra hemma, men nu är det bara massa j-la snö och kassa delar på bilen!!!!
    Tur man har en snäll sambo som kör bilen till verkstaden allafall, haha!

• trollkarl
    Mistys Daisy skrev 2010-02-24 14:58:52 följande:
    Trollkarl:  Fått nog av bilar idag, men tar nya tag i morgon! Haha, har inte ens körkort, köpte bilen för att övningsköra hemma, men nu är det bara massa j-la snö och kassa delar på bilen!!!! Tur man har en snäll sambo som kör bilen till verkstaden allafall, haha!
    Haha, ja då förstår jag ;) men som sagt, om ni inte är i behov av den så att säga med en gång så är stora holm helt klart det bästa altet.
  • Lena 084

Hej
    Stora Holm ar inget fordonsprogram längre
    Jag arbetar på Stora holm på Transport programmet och vi utbildar Lastibilsförare, bussförare och godshanterare.
    Fordons programmet var länge sedan det upphörde på Stora Holm
    Och observera att tidigare inlägg är en "gammal" tråd.

Mvh Lena / Bräckegymnasiet Stora Holm

• Reli

Är det nån som känner en bra bilmekaniker? Behöver fixa startmotor på nissan micra 02

Tacksam för svar

• Rabarbapuppa
    Reli skrev 2016-06-15 23:22:55 följande:

Är det nån som känner en bra bilmekaniker? Behöver fixa startmotor på nissan micra 02

Tacksam för svar

Om du väcker denna gamla tråd, får man anta att du också bor i Göteborgsområdet då eller vilken stad avser du?

/Puppa
  • Mr Calle

Måste bara tillägga - va fan pratar ni om
    Man kan ju inte jämföra päron med äpplen
    Antingen så ringer man runt:
    får olika prisförslag naturligtsvis
    alla bilverkstäder tänker ju olika
    du som kund måste precisera dig
    Vad - Exakt vad vill du ha hjälp med?
    Sen får man gå vidare från detta
    Är lite trött på människor som börjar prata om en sak -
    priser eller vad dem har köpt - vem eller vilka dem har pratat med
     - flyttar till nästa problem osv 
    Lös ett problem i taget 
    M.V.H Calle

Svar på tråden Någon bilverkstad att rekomendera?