• Snowsee

Vart resa med en 6 månaders bebis?

Hej!
    Jag är sugen på att överraska sambon med en resa av ngt slag i vår. Helst utomlands, storstad eller charter spelar inte så stor roll.
    Nu vill jag ha tips på vart vi skulle kunna åka i vår tillsammans med vår dotter som isåfall kommer vara runt 6-7 månader när vi reser.

Vart är det barnvänligt? Vart ska vi inte åka? Vad ska vi tänka på?

Tack!

• Svar på tråden Vart resa med en 6 månaders bebis?
  • Queenie70

Nånstans där det inte är så långt att flyga, där det är hyfsat modernt, där man kan hitta allt man behöver för en baby. Vi åkte till kanarieöarna när vår var ett halvår. Annars skulle jag nog rekomendera att flyga till Malaga. Kort flygresa, ni kan kombinera både stadsresa (malaga) och solresa då hela solkusten (torremolinos etc) ligger i närheten av flygplatsen.

• 071001

Nice eller nån håla på rivieran. Supertrevligt!

• Snowsee
    Queenie70 skrev 2010-02-24 12:04:33 följande:
    Nånstans där det inte är så långt att flyga, där det är hyfsat modernt, där man kan hitta allt man behöver för en baby. Vi åkte till kanarieöarna när vår var ett halvår. Annars skulle jag nog rekomendera att flyga till Malaga. Kort flygresa, ni kan kombinera både stadsresa (malaga) och solresa då hela solkusten (torremolinos etc) ligger i närheten av flygplatsen.
    Hur var det att flyga med en bebis? Malaga, vet du vilka bolag som åker dit?
  • Queenie70
    Snowsee skrev 2010-02-24 12:15:52 följande:
    Hur var det att flyga med en bebis? Malaga, vet du vilka bolag som åker dit?
    Det gick superbra. Han sov mesta av tiden, och man fick en liten babypåse, med vatten, barnmat och en banan att fresta med när han lessnade. Det var jättemånga bebisar på vårt flyg så tyvärr fick vi ingen babyplats. En del platser har en liten sovkorg där man kan lägga de små att sova fastspända. Vi turades om att hålla, och flygresan var ju inte allt för lång. De flesta bolag flyger till malaga. Sas. Klm, norweigian. Och i Juni kommer även Ryanair att börja flyga dit. På flygplatsen i Malaga så går det direkttåg längst hela Costa del Sol och en taxi till Torremolinos går på kanske 200 spänn. Allt du kan tänkas behöva till barnet finns att köpa i affärerna, men håll dig till kända blöjmärken, för de lokala är så attans parfymerade. Ersättning köper man på apoteken.
Svar på tråden Vart resa med en 6 månaders bebis?