avatar skrev 2010-02-24 12:40:40 följande:
På lördag ska jag med min 2,5åriga tjej på Gymnastik, är det någon som vet om man som så liten använder gympakläder eller kan man ha t-shirt tights o plastisock? Är det någon anna som vart med en liten på gympa någon gång? Vad görs?Vart köper man gympakläder i den st? Var på Lindex o titta men dom hade ingenting..Tacksam för svar TREVLIG Sol dag för här skiner solen=))
Hej... Jag har själv inga barn som går på gymnastik men ja har varit tränare fär små flickor i gymnastik inom huddingegymnastikförening.
Och jag som tränar tycker inte att det spelar någon större roll vad man har för kläder på sig i den åldern, mer än att man borde ha kläder som är lätt att röra sig i och vara barfota eller ha annat som man får bra fäste med och som inte är för klumpigt.
Sen anaser jag att när man sen blir lite äldre så kan det vara bra att införskaffa sig en gymnastikdräkt just för att den är så lätt att röra sig i och man kan inte fastna någonstans med den heller. Men det går lika bra med ett par tajts och en tajt topp eller ett linne.
Som sagt har ja inga egen barn inom gymnastiken så ja har inte varit ute och kollat i affärerna, men vi brukar iaf rekomendera vanliga klädbutiker så som lindex, h&m och kapphal. Dom brukar ha gymnadräkter, annars så kan man ju kolla stadium och intersport och vissa föreningar har så man kan köpa genom dom.
Lycka till och hoppas att hon kommer trivs med gymnastiken ;)