Mattan "Ayla" från rusta??
Någon som köpt denna matta? Hur är den i kvalliten? Jag tycker den ser så fin ut på nätet och skulle gärna vilja köpa den, men vill höra lite recensioner först ;)
Någon som köpt denna matta? Hur är den i kvalliten? Jag tycker den ser så fin ut på nätet och skulle gärna vilja köpa den, men vill höra lite recensioner först ;)
Har du någon länk till mattan kanske?
Har en annan matta från Rusta. Syntet. Extremt prisvärd och bra kvalitet även om jag tyker IKEAs mkt dyrare syntetmattor är snäppet bättre.
Jag har en matta från Rusta, men jag tror inte den heter Ayla. Den mattan jag har är fin och prisvärd.
har också en matta från rusta (vet dock ej namnet) men den är då värdelös! inte prisvärd den suger åt sig hår och smuts och man får stå och handgnugga med dammsugarmunstycket för att få den ren från hår och ludd....
Hm... Min drar också till sig hår (kortluggsmatta) men jag gillar det eftersom den fångar upp håret så att det inte flyger omkring i lägenheten. Den städar lixom åt mig.
problemet är ju inte heller att den drar åt sig håret, men att den inte går att dammsuga, håret lixom fastnar i mattan och man får gnugga (ståendes på knäna) för att få bort håret..
Här kommer en länk :) Tycker den ser såå fin ut...Får väl gå och "klämma" lite på den ....
www.rusta.se/matta_ayla_gron_134x190_cm_p45202539.html
Jag har hört att vissa mattor från Rusta är jättebra men att vissa verkligen är skräp... Så det är kankse olika för olika mattor... Tur att de inte är jättedyra så man kan chansa lite...
Ok. Min är jättelätt att dammsuga.
Tips: Dra lite i mattluggen när du kollar på den. Om den släpper hår eller luddar så köp den inte. Annars kommer du ha grönt damm i hela bostaden. Hade blått ulldamm i hela lägenheten från en IKEAmatta tills vi reklamerade den efter 18 månader... Vår nya matta luddar öht ingenting men var mycket billigare.
Åh, tack för tipset!! Nus ka det luggas:) Ush, man vill ju verkligen inte komma hem med en matta som blir "dålig" efter bara ett litet tag... men man måste ju våga med... Hatar den mattan vi har nu, så värre kan det knappast bli :)
Jag e på jakt efter en ryamatta till vardagsrummet, men d visar sig vara mycket svårare än jag trodde??
Vi fick lämna tillbaka vår Ayla efter en vecka. Den släppte en massa små trådar