Bemötande
Hej!
Jag är ledsen över min manns bemötande. Nu i helgen har han fräst åt mig fem gånger under en kväll, till slut blev jag ledsen och arg, nästa dag skrev jag ett mail till honnom om att jag ogillade hans sätt mot mig, jag talade om det för honnom också men ett enda svar jag fick var att det är mig det är fel på, jag måste vara stressad och därför överkänslig. Det är överhuvudtaget ganska vanligt att om jag tar upp något som helst problem, allt som oftast att han får plocka sina kläder efter sig, uppfattas jag som gnällig, stressad, överkänslig, kanske har klimakteriebesvär eller mens eller mycket på jobbet. Jag har skrivit till min man(prata går inte, han blir arg på en gång) om vikten att bemöta varandra med respekt och vara lyhörda mot varandra men jag fick inget kommentar varken skriftlig eller muntlig, han kör på som vanligt, säger puss puss och att han älskar mig alternerad med att han är ett offer, han sa till och med att jag har bytt personlighet. Han försöker få tyst på mig med alla medel med andra ord.
Hans beteende upplever jag som kränkande och fortsätter han i samma stil kommer jag att sluta tycka om honnom, jag vill behålla kärlek och respekt för min man men hur gör jag det?