• MalinNiklasHarryBebis

ska på dop men vad ger man ?

Ska på dop till 2 st underbara killar
    den stora är 1 år och den andra kommer vara ca 3 månader..

Men vad ska man hitta på dom allt till pojkarna..
    Blir ju helt förvirrad i denna djungeln..

• Svar på tråden ska på dop men vad ger man ?
  • såffan

Rätt vanligt är det att man ger saker i ten, tentavlor eller sparbössa tex. Annars är sett med liten sked och gaffel rätt vanligt som doppresent. Något som man kan andvända när man är liten, och spara och ha som minne när man blir stor...

Klockaffärer brukar ju ha en massa typiska doppresenter.

• lillalin

Lite beroende på hur mycket man är beredd att lägga, men det är väldigt trevligt med en bordsflagga där man kan gravera in födelsdag, namn, vikt, längd m.m. Den kan sedan användas hela livet vid födelsedagar och högtider. Finns i de flesta guldsmedsaffärer.

♥ Hampus 070621 ♥ BF 100716 ♥
  • NorrVimpel

En fin presentutgåva av någon barnboksklassiker, en gunghäst, barnens bibel, fina träleksaker, en tavla (behöver inte vara en barntavla)...

• MalinNiklasHarryBebis

jag tror ju att dom kommer få allt sådant av deras släkt.
    frågade dom om det var något som dom behöver men inget som dom kom på.
    Den stora pojken fick bilar av oss när han fyllde 1 år som han älskar funderar på sådan. minstingen funderar jag på kläder eller något sådant

• Pop84

En sångpåse kanske? Det hade vi blivit glada för i doppresent Hatar fula prydnader i tenn...

• Arentorpbebis

tycker de beror på vad man har för relation till barnet, är man släkt så är de ju fint med tenntavlor, sparbössor mm
    annars så kan man köpa kläder, mitt första år bok, nån leksak eller annan barnbok! eller varför inte nått smycke eller nån fin nalle, finns mycket!

• Nialex
    Nialex skrev 2010-02-24 17:46:13 följande:
    Min son fick typ 10 sparbössor när han döptes, och pengar. För pengarna köpte vi en jättefin ljusblå dalahäst, med namn och datum målat på.  Älskar den och den är ett fint dopminne och nånting som inte så många har. Den sticker verkligen ut bland alla sparbössor ;) www.grannas.com/mainframe.php?webstore=true&c...|2072|2083|2102||2082&category[]=2082&catId=2082&c atType=
    Ser att hela adressen inte kom med, men gå in på dalahästar/babyserien
  • Zeen

Om det är en familj som gillar friluftsliv så kan man ju ge en mini-kånken och en barn-termos t ex. Om det är en musikalisk familj kan man ge en sångpåse eller ett lek-instrument. Att få en body/tröja med eget tryck är roligt..! Isaform har många fina tavlor, lekfulla och fina "doptavlor". Som många redan skrivit beror det på hur mycket man tänkt ge för och vilken relation man har till barnet. 

• Nasse7

Jag tycker om den silvriga barnkammarboken. I den är det bara sånger och så följer det med en cd med en del av sångerna som är med i boken.
    Sångerna i boken är illustrerade av olika kända illustratörer så de är roliga att bara titta på också.

Svar på tråden ska på dop men vad ger man ?