• Anonym

Ta lån från min bank (swedbank) hur lång tid tar det innan pengarna kommer?

Som frågan lyder. Jag tänkte ta lån hos min bank. Inte stort, 40 000kr. Tänkte gå ner och prata med dom imorgon. Hur lång tid tar det innan pengarna kommer? Kan man fylla i papper och så på plats? Behöver pengarna fort.. har lite smått panik nu.

• Svar på tråden Ta lån från min bank (swedbank) hur lång tid tar det innan pengarna kommer?
  • SunnyBunny

Jag tog en ett medlemslån genom swedbank för några år sen..och det tog 3 dagar efter mötet.

• Jezamine

Det beror väl på om lånet blir beviljat?

Avstängd tills vidare
  • Anonym

Om jag går ner dit och pratar med dom och dom säger att dom kan låna ut. Fyller jag i papper direkt då eller får man boka möte för att göra det?

• Alyssa

Men om det är sån panik varför ringer du inte banken istället för att fråga här!?

• Jezamine
    Anonym skrev 2010-02-24 15:21:22 följande:
    Om jag går ner dit och pratar med dom och dom säger att dom kan låna ut. Fyller jag i papper direkt då eller får man boka möte för att göra det?
    Du fyller först i en låneansökan Du lämnar in den o ser om den blir beviljad.
    Avstängd tills vidare
  • Anonym
    I början/mitten av nästa vecka om du får det beviljat alltså.
    Oftast brukar dom ha 2st  möten varje vecka för att gå igenom alla låneansökningar som kommer in.
  • SunnyBunny
    Du måste boka ett möte med en handläggare. Du får då veta vilka papper du ska ha med dig, som anställningsbevis,ibland hyreslappar,papper från facket osv.. Det var jag tvungen och göra i alla fall.
  • trollkarl

ta lånet genom internetbanken, blir det godkänt åker du ner och skriver under, pengarna kommer på sekunden.

• JAG är BÄST
    SunnyBunny skrev 2010-02-24 15:25:09 följande:
    Du måste boka ett möte med en handläggare. Du får då veta vilka papper du ska ha med dig, som anställningsbevis,ibland hyreslappar,papper från facket osv.. Det var jag tvungen och göra i alla fall.
    Men det där är ju olika från bank till bank. Vi fyller bara i blanketten och sedan tar vår bankman hand om det endast vår årsinkomst fylls i då vi ansöker. Oftast får vi veta inom 3dar (beror ju om man ansöker i början av en vacka eller i slutet).
  • SunnyBunny
    JAG är BÄST skrev 2010-02-24 15:28:32 följande:
    Men det där är ju olika från bank till bank. Vi fyller bara i blanketten och sedan tar vår bankman hand om det endast vår årsinkomst fylls i då vi ansöker. Oftast får vi veta inom 3dar (beror ju om man ansöker i början av en vacka eller i slutet).
    Ja det är det säkert:) Bättre TS ringer sin bank och frågar! Alla har nog olika erfarenhet här av olika banker och lån!
  • Anonym

jag tog ett lån på nordea. 60000, ansökte direkt i kassan. Mannen gick bakom med min låneansökan. strax efter hade jag pengarna på kontot. Gick direkt alltså.

• SeTa

Vi var och kollade på en bil på förmiddagen, tyckte den var trevlig så vi begav oss till banken ansökte om ett medlemslån och kunde hämta bilen trekvart senare.
    De enda vi behövde ha med till banken var id-kort.

Svar på tråden Ta lån från min bank (swedbank) hur lång tid tar det innan pengarna kommer?