• Superbia

Skulle ditt hem gå igenom städkontrollen?

Nu finns det ju uppenbarligen lika många åsikter om vad städning innebär som det finns människor, men om vi försöker komma överens om något allmänt gällande som: ren toalett, bäddat, golvet är rent och dammsuget, all disk är i skåp/diskmaskin, grejer ligger på sin rätta plats och liknande "normal" renhet av ett hem. Skulle ditt hem gå igenom den städkontrollen just precis nu?

Morten & Vidar - mina underbara små kottar
  • Svar på tråden Skulle ditt hem gå igenom städkontrollen?
  • Lajkie

Hm... ja, förutom väskan med kläder som ligger på köksbordet =) Städade innan jag åkte till badhuset imorse så har precis kommit hem. När barnen vaknar efter middagssovning så går jag inte igenom städkontrollen =) haha

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • saltflingan

Inte en chans! Skulle inte ha klarat en enda kontroll sen jag träffade sambon! *muttrar och förbannar all skit*

• Queenie70

Inte en susning...Jag drömmer våta drömmar om nån som kommer hem och städar badrummet, bakom spisen. torkar av lister, putsar kakel och faktiskt dammsuger UNDER sängen också...Jag är så trött...

• MysTic PrincesS

Nope. Men jag eftersträvar inte heller "extrem" städat, förutom i kök och badrum Hellre lite skit i hörnena än ett rent helvete

• k girl

Bädda gör vi i princip aldrig då jag har en rätt jobbig kvalsterallergi... Men i övrigt; nej det skulle vi inte. Eftersom vi bor i ett renoveringsprojekt och har endast ett halvfärdigt kök, inga garderober och få utrymmen att ställa undan grejer i lever vi ur kartonger. Dammsuget är det dock och toan nyskurad...

• Equal

Absolut inte!  Jösses, det syns att det bor 3 barn här o en mamma som inte är road av att städa. MEN det är skillnad på stökigt o skitigt!

• TessaS

Oh nej...
    RENT är det... men det ligger ren tvätt i gästrummet, sängarna är inte bäddade, leksaker på golvet i vardagsrummet, post och reklam ligger kvar på köksbordet... osv.

• Queenie70

Här e det rätt skitigt faktiskt ärligt talat

• JuliaåRonjasmammis

Hell no!

Först var vi sjuka i nästan en vecka, sen gick nästan all ledig tid åt till att skotta, skotta, skotta och skotta!

Här ser ut som själva fan.

Mina åsikter är alldeles gratis!
  • MysTic PrincesS
    Queenie70 skrev 2010-02-24 17:06:15 följande:
    Här e det rätt skitigt faktiskt ärligt talat
    {#lang_emotions_surprised} 

Svar på tråden Skulle ditt hem gå igenom städkontrollen?