• MaryD

Uppsvälld mage efter mat.

Hoppas kunna få hjälp här med min mage. Kanske känner någon igen sig.

Min mage sväller upp väldigt mycket efter jag ätit, jag ser ut att vara gravid. Har försökt räkna ut om det endast är av vissa saker magen sväller, men det verkar inte spela någon roll vad jag äter.

Jag är annars smal och har en platt mage. Jag har fött två barn år 2002 och 2009 (om det är av betydelse). Tränar 3-4 ggr/vecka.

Vad kan problemen med magen vara?

• Svar på tråden Uppsvälld mage efter mat.
  • saffe
    MaryD skrev 2010-02-24 18:57:51 följande:
    Hoppas kunna få hjälp här med min mage. Kanske känner någon igen sig.Min mage sväller upp väldigt mycket efter jag ätit, jag ser ut att vara gravid. Har försökt räkna ut om det endast är av vissa saker magen sväller, men det verkar inte spela någon roll vad jag äter.Jag är annars smal och har en platt mage. Jag har fött två barn år 2002 och 2009 (om det är av betydelse). Tränar 3-4 ggr/vecka.Vad kan problemen med magen vara?
    Hej! Dricker du mycket mjölk? Kanske laktosintolerans? Har du andra problem med magen eller är den "bara" svullen?
  • MaryD
    saffe skrev 2010-02-24 19:00:27 följande:
    Hej! Dricker du mycket mjölk? Kanske laktosintolerans? Har du andra problem med magen eller är den "bara" svullen?
    Den är "bara" svullen. Ja, jag dricker en hel del mjölk. Men jag kopplar inte ihop den med min svullna mage då den sväller även när jag inte druckit mjölk.
  • saffe

Ok.. Jag hade likadant med svullen mage (fast jag hade diarré oxå) och det visade sig att jag var laktosintolerant och är även känslig mot för mycket vete...Det kan inte vara så enkelt att du är så smal att magen "svullnar" pga matsäcken, om du förstår vad jag menar...

• MaryD
    saffe skrev 2010-02-24 19:37:47 följande:
    Ok.. Jag hade likadant med svullen mage (fast jag hade diarré oxå) och det visade sig att jag var laktosintolerant och är även känslig mot för mycket vete...Det kan inte vara så enkelt att du är så smal att magen "svullnar" pga matsäcken, om du förstår vad jag menar...
    Nej, så är det nog inte, för magen blir riktigt STOR!! För mig är det inte diarré, snarare åt andra hållet 

Hur fick du reda på att du är laktosintolerant då? Testade du bara själv att utesluta mjölkprodukter? Eller gick du till en läkare?
  • saffe
    MaryD skrev 2010-02-24 20:18:27 följande:
    Nej, så är det nog inte, för magen blir riktigt STOR!! För mig är det inte diarré, snarare åt andra hållet  Hur fick du reda på att du är laktosintolerant då? Testade du bara själv att utesluta mjölkprodukter? Eller gick du till en läkare?
    Jag gick till en läkare för att ta andra allergi-prover (pollen) och passsade då på att kolla mjölk oxå eftersom läkaren frågade om jag hade problem med magen.. Hade aldrig gissat på mjölken, jag drack hur mycket som helst, trodde att magen var känslig mot stark mat bara..
  • grynet80

Kan det inte vara delade magmuskler efter din graviditet?

• MaryD
    grynet80 skrev 2010-02-25 15:54:32 följande:
    Kan det inte vara delade magmuskler efter din graviditet?
    Jag vet inte, jag tror inte det. Då ska man väl känna ett "gap" mellan musklerna i magen?  Jag kan inte påstå att jag har så, möjligen lite, lite i så fall.

Är det i så fall musklerna som inte orkar "hålla ihop" magsäcken när jag ätit?
Svar på tråden Uppsvälld mage efter mat.