• vill bli mamma meddetsamma

diarré av köttfärs?

Ja, det undrar jag om man kan få. Igårkväll gjorde min man köttfärs av fryst köttfärs och svamp (som smakade jättegammal!). Jag och mannen åt. En stund efter vi ätit fick jag springa till toaletten och hade diarré- Sen ingenting så jag tänkte inte mer på det. I dag åt sonen och jag köttfärsresterna till lunch och precis samma sak hände mig. Riktig diarré kort stund efter att vi ätit. Sen inget. Och sonen fick också diarré fast några timmar efter mig.

Jag tror ju nu att det är köttfärsen och gammal svamp. Någon mer som fått diarré av gammal svamp..?

• Svar på tråden diarré av köttfärs?
  • Lussekatten87

Men varför åt ni upp det om det smakade gammalt?..

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)

hehe det är en bra fråga. vi pillade bort all svamp och då smakade det bra, men den har väl "gamlat av sig" tänker jag..

• Mynta

Och framförallt, om ni blev dåliga av det igår, varför i hela friden åt ni upp resterna??!

jajaja men jag trodde det var av något annat jag blev dålig. Jag kopplade inte att det var just köttfärsen och mannen blev ju inte dålig av den.  min fråga var om någon annan varit med om samma just med svampen?

• Mamma 04 och 06
    Blomman20 skrev 2010-02-24 21:32:53 följande:
    Man kan ju få diaree av all dålig mat.
    Särskilt om den tex varit smörstekt och smöret har härsknat.
  • nicoleefa

När jag hade ätit gammal svamp hade jag diarre i 3 veckor och hade jätteont i magen. Det var kantareller och jag bajsade brun-gult vatten ca 10 gånger om dagen i 3 veckor. Jag kunde inte heller äta någonting, min pojkvän åt samma svamp fast några dagar innan mig men hade mådde inte så dåligt som mig. Han hade diarre i ca 1 vecka, brunt vatten och ca 5 gånger om dagen.

Svar på tråden diarré av köttfärs?