• Anonym (orolig)

fruktansvärd smärta i huden!

Jag har gått och dragiit på mig en förkylning med bara lite ont i halsen och täppt i näsan, inget konstigt alls. Men sedan idag har jag haft så fruktansvärt ont i huden på magen (jag är inte gravid). Det känns ungefär som att man har solat och bränt sig. Det liksom stramar och ömmar så j*vla mycket!  AJJJJJ!

Någon som vet varför eller har haft liknande? Jag kan knappt sitta ner eller ens ha kläder mot magen just nu.

Kan det vara som när man är öm i kroppen vid sjukdom? Det känns nästan så men det gör bara ont PÅ huden (ej i magen).

• Svar på tråden fruktansvärd smärta i huden!
  • SofiaO

Bältros...? Ring sjukvårdsrådgivningen och fråga! Är du röd i huden också?

• Anonym (orolig)
    SofiaO skrev 2010-02-24 23:16:01 följande:
    Bältros...? Ring sjukvårdsrådgivningen och fråga! Är du röd i huden också?
    nej det syns ingenting alls. som vanligt bara att det stamar och ömmar väldigt mycket! kan det vara bältros ändå tror du?
  • SofiaO

Jag vet inte hur det yttrar sig från början, men jag tycker absolut att du ska ringa in och få råd från någon som vet. Stramandet i huden tyder ju trots allt på att det är något som inte stämmer.

• Anonym (orolig)

Ska nog ringa och fråga faktiskt. Så man inte går och oroar sig! Tack så mycket för hjälpen!

• Anonym (feber?)

Jag brukar, när jag är sjuk, kunna få ont sådär på huden. Inte bara i kroppen alltså, utan just på huden. Har du feber? Isf kan det vara det.

• Anonym (orolig)
    Anonym (feber?) skrev 2010-02-24 23:42:35 följande:
    Jag brukar, när jag är sjuk, kunna få ont sådär på huden. Inte bara i kroppen alltså, utan just på huden. Har du feber? Isf kan det vara det.
    Jag tror inte jag har feber just nu men tidigare idag kändes det nästan så.
    Jag har också känt så här förut när jag varit sjuk men då har det mer suttit i ryggen, nacken och axlarna och då har jag känt mig mer stel än att det bränner.
  • ThisIsMe

Det kan mycket väl vara bältros (förutsatt att du haft vattkoppor). Ta dig till VC fort för medicinen hjälper i princip bara om man tar den inom 48 timmar efter första symptomen.

• Anonym (orolig)
    ThisIsMe skrev 2010-02-25 00:33:55 följande:
    Det kan mycket väl vara bältros (förutsatt att du haft vattkoppor). Ta dig till VC fort för medicinen hjälper i princip bara om man tar den inom 48 timmar efter första symptomen.
    Men får man medicin även om det inte syns något? Tänk om det inte är bältros?
  • SofiaO

Hur har det gått för dig? Ringde du och frågade sjukvårdsrådgivningen?

• Anonym (orolig)
    SofiaO skrev 2010-02-25 11:22:30 följande:
    Hur har det gått för dig? Ringde du och frågade sjukvårdsrådgivningen?
    ja de tyckte det lät som bältros så jag var hos en läkare imorse. Han tyckte inte det verkade som det för jag har ont över hela magen och bältros ska vara på ena sidan och sträcka sig som ett bälte ungefär sa han.

Jag har heller inga utslag eller blåsor. Han ansåg att jag är väldigt torr i hyn bara så han trodde att stramningarna beror på det. Har smörjt in magen massor nu. Det känns skönt men fortfarande ömt. Tycker det verkar konstigt att man kan få så ont av bara torr hy? Får vänta och se om jag får utslag inom de närmsta dagarna.
  • Anonym (feber?)
    Anonym (orolig) skrev 2010-02-25 13:20:47 följande:
    ja de tyckte det lät som bältros så jag var hos en läkare imorse. Han tyckte inte det verkade som det för jag har ont över hela magen och bältros ska vara på ena sidan och sträcka sig som ett bälte ungefär sa han. Jag har heller inga utslag eller blåsor. Han ansåg att jag är väldigt torr i hyn bara så han trodde att stramningarna beror på det. Har smörjt in magen massor nu. Det känns skönt men fortfarande ömt. Tycker det verkar konstigt att man kan få så ont av bara torr hy? Får vänta och se om jag får utslag inom de närmsta dagarna.
    Hoppas att det "bara" är torr hy då. Det kan ju kanske vara så att det gör extra ont för att du dessutom inte är riktigt kry? tänker jag
  • SofiaO
    Anonym (orolig) skrev 2010-02-25 13:20:47 följande:
    ja de tyckte det lät som bältros så jag var hos en läkare imorse. Han tyckte inte det verkade som det för jag har ont över hela magen och bältros ska vara på ena sidan och sträcka sig som ett bälte ungefär sa han. Jag har heller inga utslag eller blåsor. Han ansåg att jag är väldigt torr i hyn bara så han trodde att stramningarna beror på det. Har smörjt in magen massor nu. Det känns skönt men fortfarande ömt. Tycker det verkar konstigt att man kan få så ont av bara torr hy? Får vänta och se om jag får utslag inom de närmsta dagarna.
    BRA att du ringde och verkligen bra av dem att skicka in dig så snabbt för en läkartid.  Du har gjort vad du kunnat och vi får hoppas att det bara är torr hud!

Hellre åka in en gång för mycket än en gång för lite. Eller hur?
  • Anonym (orolig)

Ja det känns väldigt bra att jag gick och kollade up det :D nu känns det ingenting längre! tack för era tips och råd. kram på er!

• Emiliess

Hej!
    Jag har exakt det du beskriver, ont som attan I huden.. Det ligger over vänstra halvan av magen och ryggen.
    I dag är det dag 11... jag har bade tagit blodprover och röntgat, men allt ser normalt ut.. men det fortsatter gora ont, och det syns inget I huden.

Vad sa de till dig pa VC?

Tacksam for svar :)

Emilie

• Anonym (4)
    Emiliess skrev 2014-09-11 23:43:49 följande:

Hej!

Jag har exakt det du beskriver, ont som attan I huden.. Det ligger over vänstra halvan av magen och ryggen.

I dag är det dag 11... jag har bade tagit blodprover och röntgat, men allt ser normalt ut.. men det fortsatter gora ont, och det syns inget I huden.

Vad sa de till dig pa VC?

Tacksam for svar :)

Emilie

Hehe en liten parentes, tråden är 4 år gammal ;)
Svar på tråden fruktansvärd smärta i huden!