• malmogirl

Hur kan man vara gravid utan att veta??

Hur är de möjligt att kvinnor kan gå runt i flera månader utan att veta att dom är gravida?? Är det bara kraftigare kvinnor eller gäller de även smala? Med flera månader menar jag 6-9 månadet.. Känns som en omöjlighet för en smal tjej att inte märka att magen växer...

• Svar på tråden Hur kan man vara gravid utan att veta??
  • Anonym

min svärmor har spelat handboll med en tjej. den tjejen visste inte att hon gravid förs hon åkte in till akuten, där fick hon reda på att hon precis skulle föda. vet inte om hon var smal eller rund faktiskt.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-25 00:16:21 följande:
    min svärmor har spelat handboll med en tjej. den tjejen visste inte att hon gravid förs hon åkte in till akuten, där fick hon reda på att hon precis skulle föda. vet inte om hon var smal eller rund faktiskt.
    eller jo förresten...bebisen växte in mot ryggen eller hur jag nu kan förklara det. därför syntes i magen lika mycket som det gör för andra gravida kvinnor. sen kan det också bero på hur starka magmuskler man har, har jag också hört.
  • Neko

Min mage syntes ingenting alls i vecka 23 något och då var jag smal. Den var alltså alldeles platt. Även i v 25 skulle man lätt kunna tro att jag bara ätit lite mycket den kvällen. Så ja, det går. Och om man lägger till att jag hade mens första 4 mån och blev gravid med preventivmedel.

Nu mådde jag så illa att jag insåg det ändå men alla mår ju inte illa heller.

• Anonym
    Neko skrev 2010-02-25 00:19:23 följande:
    Min mage syntes ingenting alls i vecka 23 något och då var jag smal. Den var alltså alldeles platt. Även i v 25 skulle man lätt kunna tro att jag bara ätit lite mycket den kvällen. Så ja, det går. Och om man lägger till att jag hade mens första 4 mån och blev gravid med preventivmedel. Nu mådde jag så illa att jag insåg det ändå men alla mår ju inte illa heller.
    Ja, här står juh vad jag tänkte svara.. Med tillägget att en del får juh faktiskt en liten blödning varje månad (eller varannan)..
  • Teskedsmamman

Alla människor är olika, så enkelt är det... Jag har 2 i min omedelbara närhet som har gått 20-30 veckor utan att märka nåt.

Båda hade mensliknande blödningar, en är pinnsmal och den andra lite rund. Den pinnsmala upptäckte det i 6:e månaden då jeansen började strama lite. Den runda upptäckte det när det gjordes en utredning för ev UVI och läkarna upptäckte att livmodern var ordentligt förstorad.

Den runda är min brors fru och precis innan förlossningen syntes närmast ingenting, hon skötte stallet och red hästarna som vanligt.... hon säger att hon kunde gått hela graviditeten utan att märka nåt.... Så lite kände hon av den och dottern

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
Svar på tråden Hur kan man vara gravid utan att veta??