• Anonym

Söker tröst i form av sex

Jag har hjärtesorg.
    Min kille lämnade mig och jag vill bara komma över det,
    vill inte vara ledsen och vill inte känna sorg.
    Så för att få bort tankarna på honom och för att hindra mig skicka massa sms eller ringa så har jag gjort följande;

Jag har suttit på nätet och letat nya kontakter.
    Har träffat två killar som jag legat med, och det var sköööönt.
    Ska träffa en annan kille imorgon ute på stan, sen får vi se om det leder till mera.
    På söndag ska jag träffa ännu en kille på samma sätt.

Jag vet att det kan vara farligt, men jag anser mig vara såpåss försiktig att jag inte är orolig för min säkerhet.
    Men vad tänker du när du hör om en tjej som letar sexkontakter på nätet?

Tänker du att hon är en slampa?
    Tänker du att "you go girl", så länge du är safe?
    Eller tänker du att jag är patetisk som försöker dränka min hjärtesorg i andra killar och sex?

Vad tänker du om mig?
    Jag vågar inte berätta för mina vänner, rädd att de ska döma mig.

• Svar på tråden Söker tröst i form av sex
  • MiisPiis

Jag kan förstå din känsla. Tänker mig inte alls dig som slampa, för det angår inte mig vad du gör. Du är vuxen och kan själv bestämma över dig.

Däremot kan du ju aldrig vara helt säker. Så fort du blir ensam med en kille, så kan ju faktiskt något hända, hur trevligt första intryck han än må göra. T.ex psykopater ger ju ofta det intrycket, de är sociala och manipulerande. Men ack, inte så trevliga innerst inne!!

Ta det försiktigt, meddela en vän att du kommer träffa en kille, och be henne ringa under kvällen/natten för att checka av.

• AAlexander01
    MiisPiis skrev 2010-02-25 08:10:24 följande:
    Jag kan förstå din känsla. Tänker mig inte alls dig som slampa, för det angår inte mig vad du gör. Du är vuxen och kan själv bestämma över dig. Däremot kan du ju aldrig vara helt säker. Så fort du blir ensam med en kille, så kan ju faktiskt något hända, hur trevligt första intryck han än må göra. T.ex psykopater ger ju ofta det intrycket, de är sociala och manipulerande. Men ack, inte så trevliga innerst inne!! Ta det försiktigt, meddela en vän att du kommer träffa en kille, och be henne ringa under kvällen/natten för att checka av.
    Det låter lite destruktivt. Jag tycker att du ska vara rädd om dig. Försöka att hitta någon att prata och gråta med istället. Reflektera över ditt liv. Lyssna till ditt inre, ditt hjärta.
    Du kan råka illa ut både själsligt och fysiskt om du fortsätter som du gör nu.

Kram
  • Anonym
    AAlexander01 skrev 2010-02-25 08:44:15 följande:
    Det låter lite destruktivt. Jag tycker att du ska vara rädd om dig. Försöka att hitta någon att prata och gråta med istället. Reflektera över ditt liv. Lyssna till ditt inre, ditt hjärta. Du kan råka illa ut både själsligt och fysiskt om du fortsätter som du gör nu. Kram
    Att gråta och analysera orkar jag inte.
    Och att leta kontaker över nätet som man träffar under nyktra former känns mera safe än att släpa hem någon från krogen som man inte känner alls.

Känns mera civiliserat att ses över en fika eller en bit mat först.
    Jag ligger inte med en kille första gången vi ses, vill veta vem jag har att göra med först.

Risk för våldtäkt tror jag ökar med alkohol, alltså på krogen.
  • Anonym (be a slut)

Just nu kanske du mest har behov att släppa lös allt du har inom dig i form av kravlöst sex...och i så fall: tillåt dig det! (att du är rädd om dig verkar du redan vara mån om så där ser jag ingen anledning för mig att skriva här om)

Sen, när det gått ett tag så du samlat kraft att tänka på det som hänt, gör det då. Låt allt ha sin tid!

Med andra ord: knulla på och ha det så skönt (var den slynan du vill vara {#lang_emotions_wink}), var rädd om dig och ta den mer känslomässiga bearbetningen när du är mer mogen för det!

• Ken1

Säkert lätt för många att döma dig men till stor del så förstår jag dig. Nya kontakter, spänning och sex kan mycket väl fungera som terapi mot tankar och känslor, har själv provat och vet åtminstone att det fungerar på mig. Helt enkelt ett sätt att visa för sig själv att man är värd nåt och att man kan njuta av livet.
    Jag håller inte med om att det är destruktivt så länge som att du känner att du gör det för att du vill och för att du mår bättre av det, men snälla du var försiktig. Hade förmodligen gjort samma sak om jag varit tjej och i din situation men som kille/man så känns det tyvärr inte som om det erbjuds samma möjligheter :P
    Kram på dig!

• MiisPiis
    AAlexander01 skrev 2010-02-25 08:44:15 följande:
    Det låter lite destruktivt. Jag tycker att du ska vara rädd om dig. Försöka att hitta någon att prata och gråta med istället. Reflektera över ditt liv. Lyssna till ditt inre, ditt hjärta. Du kan råka illa ut både själsligt och fysiskt om du fortsätter som du gör nu. Kram
    Du citerade mig istället för TS.
  • AAlexander01
    MiisPiis skrev 2010-02-25 09:49:36 följande:
    Du citerade mig istället för TS.
    Ja, sorry. Jag klickade på senaste kommentatorns, ditt, cittationstecken. Din kommentar blev kvar men det gjorde inte så mycket. Det fanns tillräckligt med plats för dig också, såg jag.
    Det jag menar med min kommentar är att beteendet att ha en tillfälliga sexpartners som tröst och lindring ser nästan ut som de sexmissbrukare jag läser om. (jag sa nästan)
    Man försöker fylla en tom själ med en tillfällig njutning och så går man till nästa och sen till nästa men hålet i själen finns kvar. Då kanske man ska byta strategi och lyssna inåt istället. Det kan ge en mer bestående lindring och självkännedom.
    Men jag är ju inte TS. Jag kan ju bara skriva som jag känner utifrån hennes inlägg.
  • strutten

Den visan har jag sett många gånger fast med killar i och försig. Kompisar där förhållanden tagit slut som ska dejta/festa/strula gärnet för att bevisa för sig själva att de mår bra och att de är eftertraktade. Jag ser inget fel i det men glöm för guds skull inte att ta hand om dig själv också. Det är lätt att hamna i en ny relation på fel grunder när man känner som du beskriver, ett intresse från en ny kille gör att du mår bra och kroppen svara otroligt bra på sådant och vill fortsätta må bra vilket gör att du är mottaglig för det. Det kanske blir en romans av det som slutar lika pga av att det inte var rätt från början. Förhållandet byggde på fel grunder, en flyktig "må bra" kännsla inte ett djupare varaktigt intresse för killen i fråga. 

Så gråt en skvätt med en vän mellan de "tillfälliga förbindelserna" så ska du nog se att du kommer på fötter igen. Är man hel inombords så tror jag att man har större chans att hitta till ett sunt och varaktigt förhållande.

Att Tjejer som vill ha njutning på samma vilkor som killar skulle vara slampor tycker jag är ett förlegat tankesätt som borde dött ut redan på..... ja det skulle aldrig ha existerat. Så lev ditt liv som du känner att du vill!

• Anonym (vet vad du menar)

Jag har själv gjort det och lustigt nog är jag där nu. Jag har aldrig berättat för mina vänner vad jag har haft för mig. Det är min ensak. Om du anser att det tröstar dig ska du ju försätta. Du kommer få nog av det och då varvarman ner och hittar hem till sig själv igen.

Det är i allafall så det har fungerat för mig. Att ha tillfälligheter sätter mig i en likgiltig nivo och det ät det som är skönt.

Mår du själv bra av det bortsätt från vad andra kan tänka eller tycka?

• Anonym (bekräftelse)

Bara du mår bra av det .....så är det bra...jag mådde oxå bra av det..men enbart pga av att killarna gärna (oftast) ville bli ihop med mig sen..
    Annars hade jag nog kännt mig utnyttjad...då kände jag lixom tvärt om

Svar på tråden Söker tröst i form av sex