• Anonym

Förvirrad

Jag vet inte var jag ska börja, men nu är det kört för mig! Jag är misstänksam och svartsjuk. Jag har jätte problem med att lita, mitt självförtroende är i botten och har svårt att ta till mig att jag ens är älskad. I stort sett varje gång min man är ute och så tror jag att han varit otrogen och ljuger för mig. Jag sökte läkarvård och väntar att få tid hos psykolog/kurator, men jag berättade aldrig detta för min man. Han lämnade mig till slut igår. Jag är förstört då jag vet inte om det är bäst att skilja oss eller om det kommer ens hjälpa med att gå till psykolog. Kommer jag nånsin bli hel och kunna lita på någon man nånsin och få inre ro och känna trygghet? Antaligen är det så att min man inte ens varit otrogen och jag förstört vårat och våra barns liv i onödan. Jag vet inte vad jag ska tro på: mina sjuka tankar som förråder mig eller en liten liten röst som säger att dem tankarna är inte sanna?!

• Svar på tråden Förvirrad
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Du verkar vara mycket plågad av dina tankar på att din man skulle vara otrogen, antagligen obefogat, säger du. Dina problem med brist på tillit, stor oro och otrygghet samt dåligt självförtroende har skapat stora problem för dig och din man och nu har din man lämnat dig. Du har verkligen en svår situation. Jag tycker det är väldigt bra att du skall prata med psykolog/kurator. Då kan du få hjälp att förstå och bearbeta dina tankar och känslor. Du och din man skulle också kunna gå på familjerådgivning/parterapi tillsammans för att prata om er relation. Det kanske går att rädda den om du/ni får hjälp. Jag tror att det är viktigt att din man också kommer med så att han kan ge sin syn på saken för att klargöra situationen.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Förvirrad