• svalsta

Känner inga "förvärkar"/sammandragningar, är jag konstig??

Tycker det känns som om många klagar över förvärkar (eller sammandragningar som det egentligen heter), men jag känner absolut ingenting! Är jag onormal på något sätt? =)

Det känns som om man borde känna NÅGONTING iaf men det gör jag inte.. Är ju trots allt bara 3 veckor kvar.. Är det ett tecken på att man kanske kommer gå över tiden mycket eftersom man inte fått några som helst "signaler" än?

Jag går snart in i vecka 38 och kanske bör tilläggas att jag haft en väldigt okomplicerad och positiv graviditet, men bara lite illamående i början och lite ont i ländryggen nu i slutet.

Jag antar att jag ska vara tacksam och det är jag! =) Undrar bara om någon annan har det liknande ?

• Svar på tråden Känner inga "förvärkar"/sammandragningar, är jag konstig??
  • Alcarinque

Jag kände inte heller något innan men vips så gick vattnet i v.36+5 och ett halv dygn senare var dottern född Så det är nog bara att vara glad för att man slipper alla krämpor

♥ Alva 0603 ♥ BF 1007 ♥
  • Birgitta2

Jag hade inte minsta lilla förvärk med nåt av mina barn. Med sonen började det dagen innan förlossningen. Med nr 2 vaknade jag mitt i natten med en värk och tre timmar senare var hon ute. Jag trodde också att förvärkar hörde till, men icke.

• HannaVirrpanna

Mna kan ha sammandragningar utan att dom känns! Det känns bara som att magen drar ihop sig en stund och sen är det över. Har inte problem med SD heller, men när jag är kissnödig eller går snabbt kan jag känna av dom lite :)

• Cillizan

Är i v 33, har inte heller kännt av några SD.....Känns skönt att läsa att det kan vara så utan att något är fel. Hör ju så mycket om förvärkar och SD att man börjar tro att man är konstig när man inte har några.

• Kakmonster

Hej!

Jag är nu i v 38 och har knappt några sammandragningar längre. Och dom som kommer känns inte alls lita kraftiga som dom var när jag var från v 25-35. Man skulle ju tro att dom borde bli intensivare med tiden, men icke på mig. Hoppas jag inte går över tiden allför mkt bara...

Hejs!

• ruccolas

på mig gör det inte heller ont. har inga förvärkar. men får mer SD då jag är kissnödig eller nr. 2 -nödig. är också i v. 38 + 3. men känner bara att magen blir hård och stel. så försvinner det efter ngn minut.

• Kegge

Hade inga känningar alls å jag gick över med sonen 13dagar blev igångsatt då fick jag känna lite sammandragningar som gjorde ont men aldrig några värkar för dag 14 fick han komma ut me snitt!
    Var inte tappen var inte mogen alls å öppen för ett finger typ sen bidde det inge mer.

Med gumman hade jag inte häller några sd eller värkar eller nått förrens jag blev igångsatt 10dagar över tiden å då var jag så pass öppen å mogen att de kunde sätta in en kateter å vips 12tim senare efter helvetes värkar (Fatta att jag var glsd jag var på förlossningen) ja jag fick värkstimulerande dropp så riktigt så illa är det nog inte att ha riktiga värkar i början!
    Men ut kom hon å jag jag är glad att jag endast hade smärta när det var dags för barnen att komma ut!

Men hade jag kunnat gå längre kanske de kommit igång själv men med båda hade jag förlite fostervatten så därför igångsättning!

♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Dotter 090710! ♥~♥
  • Lajkie

Var glad för det :) haha
    Jag har haft mkt SD med alla barnen från v.18-20. Skitjobbigt.

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • Mölndalstjej 83

Jag hade inte en aning om vad en sammandragning eller förvärk var med första barnet. Kände nada fram till förlossningen började i v 41+0. Känner inget nu heller men är iofs bara i v 35+0. Så det e nog normalt.

• saralindberg

Hade inte en enda sd när jag väntade sonen, fick värkar och sju timmar senare var han ute. Den här gången har jag känt av dom sen vecka 25 tror jag (vecka 38 nu), så det är lite olika :)

• Makane

Kände inte någonting med min första. Var t.o.m. så på förlossningen när vattnet gått och jag låg med CTG så sa de: "Men, du har ju värkar, känner du inte det?" Och nej det gjorde jag inte (förrän det satte igång ordentligt).

Den här gången är helt annorlunda. Har känt sd sedan runt v.20 och de har varit jätteregelbundna (ca 3 min emellan) så att jag fick åka in till förlossning i v.33. Nu i v.35 har de börjat göra ont och som jag förstått det är det då de kallas förvärkar.

Men som sagt njut av att inte känna av det tills det är dags. :)

Svar på tråden Känner inga "förvärkar"/sammandragningar, är jag konstig??