• Babycakes

Uppkörning i Malmö???

Har precis fått tid för min uppkörning om 4 veckor. Jag är jätte nervös och vill inte alls köra bil längre.
    Är det någon som kört upp i Malmö? Hur är det att köra där?
    Hjälp, usch...

• Svar på tråden Uppkörning i Malmö???
  • destino

Jättebra, måste jag säga!
    Jag körde upp i Simrishamn för det fanns inte tider i Malmö och jag klarade inte i Malmö är det lätt, på landet eller små städer är det inte mycket trafikljus och man måste tänka mycket mera, vilket man inte klarar just på uppkörning,
    Så har du kört i Malmö så är det ett plus, tänk att man kan inte köra hur länge som helst, och det är mycket trafik, så dem hinner inte kolla upp allt.
    Dem tvingar dig inte på landsväg ( för man hinner inte)
    Jag körde lite i stan och vi var på väg till Arlöv, och då sa han vänd om, och det kunde jag inte utan jag körde och körde tills jag hittade bra plats och det skall man tänka på för oftast så lyssnar man slavisk och stressas och det blir fel.
    Men jag klarade mig och har inte parkerat eller nåt krångligt, bara kört lite...
    Ca 30 min, med allt.
    Lycka till!!!!

• Babycakes

Tack för ditt svar.! Underbart att höra, jag är så nervös Måste försöka lugna mig lite.
    Fler?

• destino

Det är aldrig lätt med uppkörning, måste säga att jag skulle hellre gå igenom hela gymnasium och högskolan (9 år) än gå på uppkörning flera gånger, men det är nåt man har vallt själv och man kan gå en massa gånger tills man klarar av det, det är inte så många chanser man får vad det gäller annat i livet, eller hur?

Den gången jag klarade mig gick jag och tänkte jag kör bara för att träna så nästa gång så klarar jag det, men jag klarade just denna gången, för jag brydde mig inte riktigt,
    första gången så trodde jag att jag kunde allt, men hade jag fått godkänt då så sklulle jag tackat nej, verkligen så dålig jag var, rena fara för omgivningen.

men nu kör jag så bra!!!!

• Babycakes

Haha, låter bra Jag ska försöka att inte tänka så mycket på det. Jag tror det blir bäst om man tänker just så, att det bara är ännu en lektion. Synd bara att man aldrig träffat personen innan som man kör upp med

Svar på tråden Uppkörning i Malmö???