• Anonym

jag har springmask, ska men 8 månaders ha medecin?

upptäckte att jag har springmask IGEN! hade det för ca 9 månader sedan och har haft det ca 10-15 gånger i mitt liv. jag är 23 år! nu undrar jag, ska min bebis på 8 månader behandlas? om man går till läkare och får vermox eller vad det nu heter, måste de undersöka en då? hu det är så otäckt och jag skämms så oerhört!

• Svar på tråden jag har springmask, ska men 8 månaders ha medecin?
  • SIN74

Ring till 1177 och rådfråga med hur du ska göra med bebben.
    Snacka om otur. Vet du varifrån du får det?

• Anonym (L)

Vi hade springmask strax innan yngsta barnet blev 3 mån och då skulle vi ge även till honom. Köpte iof det receptfria. Ring och fråga på Vc eller Bvc.

• Anonym
    SIN74 skrev 2010-02-25 13:52:00 följande:
    Ring till 1177 och rådfråga med hur du ska göra med bebben. Snacka om otur. Vet du varifrån du får det?
    ingen aning men vidrigt är det!
  • Eisa

Nej inte behöver du undersökas! Vet du med dig att du har runworms (t.ex att du sett dem) så litar läkaren/sköterskan på det.

• Anonym (me2)

Jag har också fått springmask, upptäckte det i förrgår så jag köpte tabletter idag.
    Jag väger 80 kg, det innebär alltså att jag ska ta hela asken, 8 tabletter på en gång?
    Har jag förstått bipacksedeln rätt?

• Anonym
    Anonym (me2) skrev 2010-03-08 12:31:09 följande:
    Jag har också fått springmask, upptäckte det i förrgår så jag köpte tabletter idag. Jag väger 80 kg, det innebär alltså att jag ska ta hela asken, 8 tabletter på en gång? Har jag förstått bipacksedeln rätt?
    japp 8 st skall du ta!
  • Anonym (me2)
    Anonym skrev 2010-03-08 18:16:24 följande:
    japp 8 st skall du ta!
    Tack, lika bra o köra på även fast man bara sett en, eller hur? Glärgh, ungar som ger en konstiga saker..
  • Anonym (me2)

Urk. Ingen höjdare att svälja åtta tabletter som smakar körsbär.
    Men nu ska dom väl DÖ. :)

Svar på tråden jag har springmask, ska men 8 månaders ha medecin?