• Gladskiten

Vad äter ni istället för godis?

Jag tänkte sluta HELT från och med idag med godis, chips och allt sånt. Men vad sjutton äter man istället???? Ska minska på salt oxå & då är ju inte popcorn så gott heller.

• Svar på tråden Vad äter ni istället för godis?
  • Mamba

Dippa grönsaker är underbart gott typ blomkol, morötter, osv osv..

• Forellen

Grönsaker med dipp. Dippen kan man ju göra av fil så blir den inte så fet.
    Fruktsallad är alltid gott.

Tyvärr är ju jag världens godisgris så jag kan inte komma på så mycket mer som skulle kunna vara nyttigt...

• Gladskiten

Hur gör man dippen då?

• Gustie

Min syster sa att det finns ett slags miniknäckebröd med olika smaker som hon sa var jättegott, de satt och åt direkt ur påsen men det är ju betydligt nyttigare än tex chips.

Den de åt var med vitlökssmak, jag vet inte vilka andra sorter det finns, kan ju vara värt att testa..

• Forellen

Om du använder fil till dipp blir den ju lite lösare än om du gör med t ex gräddfil, men det tycker inte jag gör så mycket - det kanske går att sila den lite så blir den mer kompakt. Naturell yoghurt kan du ju också använda som ett alternativ - det brukar jag använda och göra tzatziki av, blir jättegott!
    Sedan kan du ju antingen köpa färdiga dipp-pulver eller tota ihop en egen, massor av vitlök är ju alltid en höjdare och nyttigt dessutom

• lilla mej

ar man riktigt godis sugen duger inget annat, jag hatar nar min sambo sager -men ta en banan! gaaaa en banan ar val det sista man vill ha nar allt man har i skallen ar choklad!

jag vet inget faktiskt, torkad frukt e ok, frukt sallad, men naaaa inget kan ersatta godis.

JAG ALSKAR GODIS!!!

• Forellen

När vi blir riktigt sugen på nåt mitt i veckan (vi försöker hålla oss till att bara äta godis och sånt på helgerna) brukar vi köpa hem smaksatta riskakor och tugga på - det funkar hyfsat.

• Gladskiten

Jag älskar oxå godis men godis är sååå onyttigt!!!

• fipa2

naturgodis är inte nyttigt det heller.

jag äter glass.

Svar på tråden Vad äter ni istället för godis?